شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۰۹
کد مطلب : 104098

تعداد دانشجویان دانشگاه‌های قم نباید فراتر از ظرفیت باشد

قم نيوز : استاندار قم تجمیع دانشگاه‌ها را برای رفع مشکل‌های موجود در این مراکز مورد توجه قرار داد و گفت: برای جلوگیری از به‌وجود آمدن مطالبه‌های صنفی، تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها نباید از ظرفیتی که وزارت علوم مشخص کرده فراتر رود.
تعداد دانشجویان دانشگاه‌های قم نباید فراتر از ظرفیت باشد
تعداد دانشجویان دانشگاه‌های قم نباید فراتر از ظرفیت باشد
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی شاهچراغی روز شنبه در نشست هم‌اندیشی با روسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی قم، در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار کرد: بخشی از نشاط دانشگاه‌ها به وسیله تشکل‌ها تحقق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به نقش تشکل‌ها در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها گفت: اگر مسائلی در دانشگاه‌ها وجود دارد، تشکل‌ها باید وارد عرصه شوند، مسائل مختلف مطرح، و به دور از سیاه‌نمایی و اهانت به یکدیگر و در یک فضای آرام و منطقی محل مباحثه قرار بگیرد.

استاندار قم با تاکید بر اینکه به تشکل‌های دانشجویی به‌ویژه در مباحث عمومی مانند حجاب و عفاف نگاه امنیتی نداریم خاطرنشان کرد: موضوع حجاب و عفاف یک ضرورت است، ولی متحدالشکل بودن حجاب در دانشگاه‌ها ضروری نیست، این مساله در قانون تعریف شده و مسئولان دانشگاه‌ها و معاونان فرهنگی و آموزشی نیز باید به آن توجه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اهمیت مطالبه‌های صنفی دانشجویان را مورد توجه قرار داد و گفت: استانداری قم برای پیگیری مطالبه‌های دانشجویان از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری آمادگی کامل دارد.

شاهچراغی خوابگاه دانشجویی و غذاخوری‌ را از موضوع‌های کلیدی و اساسی در دانشگاه‌ها ذکر کرد و گفت: ما به تامین خوابگاه مناسب برای دانشجویان اصرار داریم و از موضع حاکمیتی نیز ورود پیدا می‌کنیم و در برابر تغییر کاربری خوابگاه‌های دانشجویی و زمین‌هایی که برای این امر واگذار شده هم ایستادگی می‌کنیم.

استاندار قم همچنین ارتباط مستمر دانشگاه‌ها با حوزه معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری را ضروری خواند و یادآور شد: در دوران کرونا مشکل‌هایی ایجاد شده و ذائفه‌ها و خواسته‌ها و همچنین جنس ورود به دانشگاه‌ها در مقایسه با گذشته تغییر کرده، مسئولان دانشگاه‌ها باید در خصوص این مسائل با معاونت سیاسی استانداری رایزنی داشته باشند، تا در استان و یا در صورت نیاز در سطحی ملی پیگیری شود.   

شاهچراغی همچنین با بیان اینکه پذیرش دانشجو باید مطابق با امکانات دانشگاه‌ها باشد بیان داشت: نباید صرفا برای حل مشکل‌های اداری دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو کنیم.

وی در ادامه موضوع تجمیع دانشگاه‌ها را برای رفع مشکل‌های موجود در این مراکز مورد توجه قرار داد و بیان کرد: برای جلوگیری از به‌وجود آمدن مطالبه‌های صنفی، تعداد دانشجویان دانشگاه‌ها نباید از ظرفیتی که وزارت علوم مشخص کرده فراتر رود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjhxevouqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما