قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از عوامل بهره مندی از رحمت خاص خدا رحم کردن به خود و دیگران است،گفت: جهنمی نکردن خود به معنی رحم کردن به خود و رعایت حقوق دیگران است.
حجت الاسلام رفیعی: رحم کردن به خود و دیگران عامل بهره‌مندی از رحمت الهی است
حجت الاسلام رفیعی: رحم کردن به خود و دیگران عامل بهره‌مندی از رحمت الهی است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ ناصر رفیعی ظهر امروز در سلسله مباحث سخنرانی ماه مبارک رمضان در حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: رحمت خدا دو گونه است، یکی رحمت عام خدا است که حتی کافران و ظالمان هم استفاده می کنند مانند غذا، هوا و نعمت هایی که برای زندگانی وجود دارند که از آن‌ها به عنوان نشانه رحمانیت خدا تعبیر شده است.

وی افزود: در روایتی آمده است که پیامبر(ص) روزی 70 مرتبه استغفار می کردند و می فرمودند استغفار قلب انسان را جلا می‌دهد، رحمت خاص خدا که از آن به رحیمیت تعبیر شده شامل هر کسی نمی شود و اولین شرط رحمت خاص خدا استغفار و عزم بر ترک گناه است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: دومین عامل بهره مندی از رحمت خاص خدا رحم کردن به خود و دیگران است، جهنمی نکردن خود به معنی رحم کردن به خود و رعایت حقوق دیگران است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه سومین عامل بهره مندی از رحمت خاص خدا احترام و رعایت ادب در برابر قرآن و مقدسات است، گفت: قرآن کلام خدا است، صریح قرآن است که وقتی قرآن خوانده می شود هم سکوت کنید و هم گوش دهید تا شاید مورد رحمت خدا قرار گیرید، افرادی که در دنیا به قرآن جسارت می کنند و با کشیدن کاریکاتور به اهل بیت(ع) و پیامبر(ص) توهین می کنند برکت از زندگیشان می رود و از رحمت خدا محروم می شوند.

رفیعی اصلاح بین مردم را چهارمین عامل بهره مندی از رحمت خاص خدا برشمرد و بیان کرد: خداوند در قرآن می فرماید اگر بین دو نفر صلح ایجاد کنید و تقوای خدا را رعایت کنید مورد رحمت قرار می گیرید.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) تصریح کرد: اصلاح بین دو نفر از یک سال نماز و روزه بهتر است.

وی خاطرنشان کرد: بردباری و صبوری در مصائب پنجمین راه بهره مندی از رحمت خاص خدا است،  قرآن کریم می فرماید ای پیامبر به همه صابران بشارت ده که افرادی که در مصیبت ها صبر می کنند و «انا لله و انا الیه الراجعون» می گویند، خدا رحمت خود را شامل حال آنها می کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc10qse2bqxs8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما