شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب : 104183
منبع : قم نیوز

ساماندهی بست شرقی حرم مطهر در گروی تعیین تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری

قم نيوز : مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهرگفت:در صورت پیشرفت برنامه‌های ستاد بازآفرینی در اراضی ۴۸ هکتاری، پروژه بست شرقی حرم مطهر را با الگو‌هایی جدید آغاز می‌کنیم.
ساماندهی بست شرقی حرم مطهر در گروی تعیین تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری
ساماندهی بست شرقی حرم مطهر در گروی تعیین تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری
به گزارش قم نیوز علیرضا خاکی با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساماندهی بست شرقی حرم مطهر گفت: در حال بررسی طرح هستیم و در صورت پیشرفت برنامه‌های ستاد بازآفرینی در اراضی ۴۸ هکتاری، پروژه بست شرقی را با الگو‌هایی جدید آغاز می‌کنیم.

او  اجرای طرح در چهار طرف حرم مطهر را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: حرم مطهر حضرت معصومه (س) از سه جهت بهسازی شده، اما در سمت شرق و در محل اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران هنوز بلاتکلیف مانده و شرایط مطلوبی ندارد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، نحوه بهسازی بست شرقی را تشریح کرد و گفت: ساماندهی بست شرقی حرم مطهر هم از طریق سرمایه‌گذاری و هم از طریق ظرفیت ۴۸ هکتاری در حال بررسی و مطالعه است.

او ظرفیت پیش‌بینی‌شده برای پارکینگ شرقی را محدود دانست و گفت: در این قسمت از حرم تنها راه خروجی، مسیر حرم تا جمکران بوده و ازنظر کارشناسی ساخت بیش از ۱۵۰۰ پارکینگ درست نبوده و باعث ایجاد گره‌های ترافیکی در این مسیر خواهد شد.

خاکی از اجرای پروژه بست شرقی در دو فاز خبر داد و گفت: پروژه به دو فاز تقسیم‌شده که برای فاز نخست که شامل خدمات، پارکینگ و اتصال خدمات عمومی به پایانه است نیاز به ۱.۸ هکتار زمین در نظر گرفته‌شده است.

او گفت: در فاز دوم می‌توان بسته‌های سرمایه‌گذار پشتیبان زیارت مانند امکان اقامتی، خدماتی و درمانی پیش‌بینی کرده و از ظرفیت سرمایه‌گذار در این بخش استفاده کنیم؛ البته هر دو بخش هم‌زمان در حال پیشرفت است و طرح فاز یک تهیه‌شده و منتظر مشخص شدن رویکرد فاز دوم بوده تا طرح را کامل کنیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گفت: رویکرد اصلی بست شرقی رویکردی خدماتی مانند پارکینگ و پایانه بوده و باقی طرح‌ها کمک رویکرد اصلی تعریف‌شده است و باید در نظر داشته باشیم مسیر‌های پیرامون حرم مطهر باید زنده و پویا بوده و نیاز به تجاری دارند.

او زمان آغاز پروژه را منوط به تعیین تکلیف ۴۸ هکتار برشمرد و گفت: با تعیین تکلیف اراضی ۴۸ هکتاری ظرف ۴ ماه اقدامات پروژه بست شرقی آغاز می‌شود، زیرا اطلاعات کامل بوده و می‌توانیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdceve8zxjh87zi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما