کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الحاق جمکران به حریم شهر قم در انتظار تأیید شورای عالی شهرسازی

قم نیوز , 21 ارديبهشت 1401 ساعت 13:16

مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: تدقیق شوارع و معابر جمکران و مطرح کردن آن در کمیسیون ماده 5 از اقدامات مهم طی ماه‌های اخیر بوده است و هم‌اکنون شهرداری قم منتظر پاسخ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای شروع عملیات اجرایی و تدقیق شوارع و معابر است.


به گزارش قم نیوز زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگویی، با اشاره به الحاق محله جمکران به حریم شهری قم، اظهار داشت: منطقه ۵ شهرداری قم افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ساکنان بومی جمکران نیز ۸ هزار نفر بوده و ۵ هزار نفر نیز اتباع این منطقه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از جمعیت این منطقه را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: تدقیق شوارع و معابر جمکران و مطرح کردن آن در کمیسیون ماده ۵ از اقدامات مهم طی ماه‌های اخیر بوده است و هم‌اکنون شهرداری قم منتظر پاسخ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای شروع عملیات اجرایی و تدقیق شوارع و معابر است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: در صورت موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با طرح تدقیق شوارع و معابر محله جمکران، ضمن مشخص شدن سرانه‌های فضای سبز، فرهنگی و آموزشی، عملیات اجرایی آن نیز ممکن خواهد شد.

وی اضافه کرد: تثبیت عرض شوارع نیز در همین راستا توسط شهرداری قم انجام و پس از مطرح‌شدن آن در کمیسیون ماده ۵، هم‌اکنون نیازمند نظر نهایی شورای عالی شهرسازی و معماری برای آزادسازی شوارع و املاک است.

قراچورلوی با تأکید بر ضرورت توسعه سرانه‌های سبز در منطقه جمکران اظهار داشت: برای طراحی یک بوستان محلی در محله جمکران زمینی مشخص‌شده و طرح نهایی آن به‌زودی تصویب خواهد شد.

وی یادآور شد: منطقه جمکران از نظر زیرساخت و توسعه شرایطی کاملاً شبیه به روستا دارد و برای تبدیل آن به بخشی از شهر نیازمند تغییرات اساسی و همکاری اهالی و مالکان بومی است تا زمین لازم جهت احداث فضاهای سبز، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و غیره فراهم گردد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی بودجه جهت توزیع آسفالت، چاه‌های جذبی و توسعه زیرساخت‌ها محله جمکران در بودجه سال جاری، اذعان کرد: عرض خیابان ظهور در قسمت حریم شهری ۲۰ متری و در محدوده خارج از رینگ شهری ۶۰ متر در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 104258

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104258/الحاق-جمکران-حریم-شهر-قم-انتظار-تأیید-شورای-عالی-شهرسازی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir