چهارشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : 104258
منبع : قم نیوز

الحاق جمکران به حریم شهر قم در انتظار تأیید شورای عالی شهرسازی

قم نيوز : مدیر منطقه پنج شهرداری قم گفت: تدقیق شوارع و معابر جمکران و مطرح کردن آن در کمیسیون ماده 5 از اقدامات مهم طی ماه‌های اخیر بوده است و هم‌اکنون شهرداری قم منتظر پاسخ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای شروع عملیات اجرایی و تدقیق شوارع و معابر است.
الحاق جمکران به حریم شهر قم در انتظار تأیید شورای عالی شهرسازی
الحاق جمکران به حریم شهر قم در انتظار تأیید شورای عالی شهرسازی
به گزارش قم نیوز زین‌العابدین قراچورلوی در گفت‌وگویی، با اشاره به الحاق محله جمکران به حریم شهری قم، اظهار داشت: منطقه ۵ شهرداری قم افزون بر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ساکنان بومی جمکران نیز ۸ هزار نفر بوده و ۵ هزار نفر نیز اتباع این منطقه را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۱ درصد از جمعیت این منطقه را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، ابراز کرد: تدقیق شوارع و معابر جمکران و مطرح کردن آن در کمیسیون ماده ۵ از اقدامات مهم طی ماه‌های اخیر بوده است و هم‌اکنون شهرداری قم منتظر پاسخ شورای عالی شهرسازی و معماری کشور برای شروع عملیات اجرایی و تدقیق شوارع و معابر است.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم ادامه داد: در صورت موافقت شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با طرح تدقیق شوارع و معابر محله جمکران، ضمن مشخص شدن سرانه‌های فضای سبز، فرهنگی و آموزشی، عملیات اجرایی آن نیز ممکن خواهد شد.

وی اضافه کرد: تثبیت عرض شوارع نیز در همین راستا توسط شهرداری قم انجام و پس از مطرح‌شدن آن در کمیسیون ماده ۵، هم‌اکنون نیازمند نظر نهایی شورای عالی شهرسازی و معماری برای آزادسازی شوارع و املاک است.

قراچورلوی با تأکید بر ضرورت توسعه سرانه‌های سبز در منطقه جمکران اظهار داشت: برای طراحی یک بوستان محلی در محله جمکران زمینی مشخص‌شده و طرح نهایی آن به‌زودی تصویب خواهد شد.

وی یادآور شد: منطقه جمکران از نظر زیرساخت و توسعه شرایطی کاملاً شبیه به روستا دارد و برای تبدیل آن به بخشی از شهر نیازمند تغییرات اساسی و همکاری اهالی و مالکان بومی است تا زمین لازم جهت احداث فضاهای سبز، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و غیره فراهم گردد.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با اشاره به پیش‌بینی بودجه جهت توزیع آسفالت، چاه‌های جذبی و توسعه زیرساخت‌ها محله جمکران در بودجه سال جاری، اذعان کرد: عرض خیابان ظهور در قسمت حریم شهری ۲۰ متری و در محدوده خارج از رینگ شهری ۶۰ متر در نظر گرفته‌شده است.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdchmknz623nvid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما