قم نيوز : آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه روحانیت همیشه پیشتاز جهاد، ایثار، خدمت به مردم بوده است، گفت: روحانیت در سیل، زلزله، دفاع مقدس، دفاع از حرم و کرونا نشان دادند که همیشه در کنار مردم بوده‌اند و تخریب‌های دشمنان و جنگ روانی برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت راه به جایی نخواهد برد.
الحاق جمکران به حریم شهر قم درانتظار تأیید شورای عالی شهرسازی است
الحاق جمکران به حریم شهر قم درانتظار تأیید شورای عالی شهرسازی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امروز، همزمان با سالروز جنایت مزدوران شاه در مدرسه علمیه فیضیه قم است و این مزدوران نشان دادند که شعار «جاوید شاه» به معنای اهانت به امام صادق (ع)، اهانت به حوزه علمیه و مرجعیت شیعه است.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) ابراز کرد: ویژگی اول مکتب امام جعفر صادق(ع) این بود که مکتب ایشان استقرار مکتب اسلام ناب محمدی است و نهضت علمی این امام، ذخایر گرانقدر نبی مکرم اسلام (ص) را آشکار کرد.

امام جمعه قم افزود: دومین ویژگی مکتب امام صادق(ع) در خط سیاسی آن حضرت، تبیین افکار حکومت دینی و ولایت فقیه برای اوقات و اماکنی که دسترسی به امام ندارند بود.

وی اضافه کرد: دیگر ویژگی مکتب امام صادق (ع) مکتب عقلانیت مقابل زائل گرائی و سطحی نگری، مکتب اخلاق و عرفان مقابل معنویت‌های باطل و عرفان‌های کاذب و مکتب عدالت برابر جبرگرایی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شاخصه بعدی مکتب امام صادق(ع) احیاگری امر اهل‌بیت(ع) از طریق احیای نهضت عاشورا و برپایی مجالس سیدالشهداء(ع) بود.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: تذکر مهم رهبری به رئیس و اعضای مجلس شورای اسلامی این بود که امروز در مسائل کشور و برای عبور از مشکلات مانند دوران دفاع مقدس نیاز به قیام، جهاد و اخلاص است.

سعیدی پیرامون حادثه تلخ فروریختن ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: به بازماندگانِ جان‌باختگان این حادثه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم؛ خطاب به مسئولان مربوطه هم اعلام می‌کنیم که باید نسبت به استحکام ساختمان‌ها و نظام مهندسی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا از این حوادث ناگوار پیشگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی در مصلی قدس قم و ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران برپایی این کنگره عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در این مراسم با آرمان‌های امام راحل و شهدای روحانی تجدید پیمان کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: روحانیت همیشه پیشتاز میدان‌های هدایت‌گری، خدمت به مردم در همه عرصه‌ها و شهادت بوده‌اند و در کنار مردم همواره مجاهدانه ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت هستیم، ابراز کرد: حضرت معصومه (س) بانویی عالمه، مهاجره فی سبیل الله و مجاهده بودند. این دهه فرصت بسیار خوبی برای جهاد تبیین در عرصه‌هایی همچون نشر معارف اهل بیت (ع) و تبیین روز دختر و رسالت بانوان در جامعه است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfvjdytw6dx0a.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما