پنجشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب : 104267
منبع : قم نیوز

نخستین درمانگاه طب مکمل درمان ناباروری در کلینک طهورا قم افتتاح شد

قم نيوز : نخستین درمانگاه طب مکمل درمان نازایی کشور(تلفیق طب سنتی و مدرن) با حضور استاندار قم در کلینیک تخصصی درمان ناباروری طهورا افتتاح شد.
نخستین درمانگاه طب مکمل درمان ناباروری در کلینک طهورا قم افتتاح شد
نخستین درمانگاه طب مکمل درمان ناباروری در کلینک طهورا قم افتتاح شد
سید محمد تقی شاهچراغی استاندار قم با حضور در کلینیک طهورا درمانگاه طب مکمل درمان ناباروری کشور را افتتاح کرد.

مدیر درمان این مرکز در افتتاح کلینیک طب مکمل گفت: با توجه به‌ اینکه آموزه های طب سنتی با فرهنگ مردم ایران آمیخته است درمانگاه طهورا درصدد بر آمده است که برای تاثیر بیشتر درمان نازایی از آموزه های طب سنتی نیز استفاده کند.

طب سنتی در کنار طب مدرن برای تسریع در درمان ناباروری
وی افزود: میان پزشکان طب سنتی و طب نوین همواره اختلاف نظر وجود داشته و این دو گروه نظرات یکدیگر را قبول ندارند لذا به این منظور جلسات متعددی بین صاحبنظران طب سنتی و پزشکان متخصص طب مدرن برگزار شد و با همفکری به یک پروتکل درمانی و زبان مشترک بین اطبای طب سنتی و مدرن رسیدیم.

وی ادامه داد: دراین پروتکل مقالات و یافته های علمی در زمینه طب مکمل بکار گرفته شده و تداخلات دارویی و درمانی در نظر گرفته شده است.

مدیر درمان کلینیک طهورا افزود: برای نخستین بار در کشور طب سنتی به شکل تخصصی در حوزه درمان ناباروری ورود پیدا کرده و با این اقدام از هر دو طب جهت درمان ناباروری کمک گرفته می شود.

وی گفت: هدف از بکارگیری طب سنتی در کنار طب رایج، تغییر عادت های غلط و اصلاح روش زندگی به منظور درمان ناباروری با موفقیت بیشتر است.

وی تاکید کرد: بکارگیری طب مکمل به معنی حذف روش های رایج و علمی درمان نیست بلکه فعالیت پزشکان طب مکمل در راستای طب نوین است.

سه پزشک متخصص طب سنتی با مدرک پزشکی عمومی و دارای تخصص دوره طب سنتی و یک پزشک متخصص تغذیه در این مرکز حضور  یافته و درمانگاه طب مکمل مرکز طهورا روزهای زوج ساعت ۱۰ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر فعال است.

همچنین در این مرکز ۲۵ پزشک متخصص در سه حوزه نازایی، زنان و اورولوژی فعالیت می کنند. مرکز پیشرفته و تخصصی درمان ناباروری طهورا، به تجهیزات و آزمایشگاه‌های پیشرفته و اتاق‌ عمل های جراحی و بخش جنین شناسی پیشرفته نیز مجهز است.

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdch-knzq23nvid.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما