دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : 104354
منبع : قم نیوز

طرح بهسازی هفت دستگاه پل در قم اجرا شد

قم نيوز : رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم، گفت: درقالب قراردادی بالغ بر ۸۰میلیارد ریال، طرح تعریض، تعمیر و ایمن سازی هفت دستگاه پل، در سطح محورهای تفرش، نویس و دولت آباد، واقع دربخش‌های جعفریه و خلجستان عملیاتی شد.
طرح بهسازی هفت دستگاه پل در قم اجرا شد
طرح بهسازی هفت دستگاه پل در قم اجرا شد
به گزارش قم نیوز رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های این اداره کل، بیان داشت: به منظور صیانت، ارتقا ایمنی و تسهیل تردد، طرح تعمیر، تعریض و ایمنی سازی هفت دستگاه پل جاده‌ای در استان قم اجرایی شد.

جعفر اویسی افزود: با توجه به مطالعات و بررسی‌های میدانی به عمل آمده و اولویت بندی‌ها، طرح تعمیر، تعریض و ایمن سازی هفت دستگاه پل، واقع درمحورهای تفرش، دولت آباد و نویس در دستور کار قرار گرفت.

وی در خصوص مختصات مکانی هفت دستگاه پل مذکور نیز بیان داشت: یک دستگاه در محور نویس (بخش خلجستان)، دو دستگاه در محور دولت آباد (بخش جعفر آباد) و چهار دستگاه در محور تفرش (بخش خلجستان) واقع شده‌است.

اویسی، اعتبار تخصیصی این پروژه عمران جاده‌ای را بالغ بر هشتاد میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: هزینه اجرایی طرح تعریض، تعمیر و ایمن سازی این هفت دستگاه پل، از محل اعتبارات ملی- استانی تامین شده‌است.

وی در ادامه به بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح اشاره کرد و افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته و لحاظ متغیرهای جوی و دیگر عوامل دخیل در روند اجرای طرح، بازه زمانی اجرا و تکمیل آن ۱۸ ماهه اعلام شده که ان شاءالله بتوانیم طی فرص زمانی کوتاه‌تری این طرح مهم را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس اداره نگهداری ابنیه راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در بخشی دیگری از سخنان خود به مشخصات فنی طرح پرداخت و خاطرنشان ساخت: در راستای اجرای این طرح و متناسب با موقعیت و وضعیت هر یک ازپل‌ها، نسبت به اجرای طرح‌هایی شامل تعریض سطح رویه از دوطرف، اجرای رادیه و برید، اقدام می‌شود.

اویسی ادامه داد: اجرای حفاظ بتنی درجا، بهسازی ورودی و خروجی پل‌ها، درزگیری و آب بندی و دیگر موارد از جمله اقدام‌های اجرایی در راستای طرح تعمیر، تعویض و ایمن سازی این هفت دستگاه پل است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت رعایت جوانب ایمنی توسط کاربران جاده‌ای، عنوان کرد: بی تردید غفلت و سهل انگاری در اجرای کامل مقررات ترافیکی توسط رانندگان، به‌خصوص درمحورهای برون‌شهری، ضمن آنکه موجب وقوع حوادث غیر قابل جبرانی را فراهم می‌آورد، در روند اجرای طرح‌های عمران جاده ای خلل و موجب طولانی شدن طرح می‌شود.

اویسی در پایان از تمامی کاربرانی که از محل اجرای طرح‌های عمرانی تردد می‌نمایند درخواست کرد همکاری و تعامل لازم را با مجریان داشته باشند.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcene8zejh87xi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما