سه شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : 104367

کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد

قم نيوز : کتاب «جمعه دوم آوریل» زندگینامه شهید طلبه محمدحسن ابراهیمی با حضور خانواده این شهید و جمعی از مسئولان استانی در دانشگاه قم رونمایی شد.
کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد
کتاب «جمعه دوم آوریل» در قم رونمایی شد
به گزارش قم نیوز مراسم رونمایی از کتاب «جمعه دوم آوریل» شرح زندگانی شهید حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابراهیمی، عصر روز گذشته (دوشنبه) در سالن همایش شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز رئیس دانشگاه قم با بیان اینکه ما اگر در کشوری دیگر وارد شویم قدر نظام و انقلاب و ولایت را بیشتر خواهیم دانست، افزود: محور مقاومت در منطقه، انقلاب اسلامی و منویات حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری است و زمانی قدر انقلاب را بیشتر می‌دانیم که نگاه بیرونی نیز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: شهید ابراهیمی یک شخصیت فرهنگی است و تمام سختی‌ها را به همراه خانواده‌اش به جان خریده است تا فرهنگ، اخلاق و معنویت انقلابی، ظلم ستیزی و طرفدار مظلوم بودن را در اطراف خودش تبلیغ و منتشر کند.

سردار حاج حسین کاجی از راویان دفاع مقدس نیز در این مراسم، با بیان خاطراتی از شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و اشاره به اهمیت پاسداشت مقام شهدا و خانواده‌های آنها ابراز کرد: حاضر هستم همه‌ خدماتی که در زمان جنگ و پس از آن انجام داده ام را بدهم و با یک شب استرس و اضطراب همسر شهید ابراهیمی عوض کنم.

سخنران دیگر این همایش عصام‌ العماد عنوان کرد: مجاهدت‌های بزرگ شهید محمدحسن ابراهیمی به قدر دانستن نعمت قرآن و اهل بیت (ع) برمی‌گردد؛ این شهید قدر نعمت تبلیغ را می‌دانست و به همین خاطر بود که برایش مهم نبود کجا به مکتب آل محمد (ص) خدمت کند.

وی گفت: شهید ابراهیمی با وجود اینکه خطراتی او را تهدید می‌کرد، به یکی از فقیر ترین کشورها یعنی گویان آمریکای جنوبی رفت و با تمام وجود به تبلیغ و ترویج دین اسلام پرداخت.

عضو مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: این شهید انس ویژه‌ای با قرآن کریم داشت و در به محله‌های سنی نشین این کشور می‌رفت و قرآن را با صوت زیبایی تلاوت می‌کرد؛ او خود را کارشناس دین و... معرفی نمی‌کرد بلکه وقتی از او می‌پرسیدند، خود را روضه‌خوان سیدالشهداء (ع) معرفی می‌کرد.

همچنین زهره شریعتی نویسنده کتاب «جمعه دوم آوریل» به معرفی این کتاب، سید احمد علوی به شعرخوانی و گروه عابس به اجرای سرودی با موضوع شهدای ترور پرداختند.

در پایان این همایش، کتاب «جمعه دوم آوریل» به دستان مادر این شهید والامقام با حضور خانواده شهید و جمعی از مسئولان استان قم رونمایی و هدایایی از طرف دانشگاه قم و رئیس انتشارات حماسه یاران به همسر و فرزند شهید ابراهیمی تقدیم شد.



انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciq5azyt1aup2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما