يکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۱۱
کد مطلب : 104549

اهدای جهیزیه از طرف آستان قدس رضوی به 148 زوج قمی

قم نيوز : دبیر کانون‌های خدمت آستان رضوی در استان قم در تشریح برنامه‌های دهه کرامت گفت: به مناسبت دهه کرامت عقد 148 زوح قمی برگزار و به این زوج‌ها جهیزیه نیز اهدا می‌شود.
اهدای جهیزیه از طرف آستان قدس رضوی به 148 زوج قمی
اهدای جهیزیه از طرف آستان قدس رضوی به 148 زوج قمی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام سید محمد باقر تکیه‌ای دبیر کانون‌های خدمت آستان رضوی در استان قم، صبح امروز در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران استان قم بیان کرد: در دهه کرامت حجم گسترده‌ای از زائران برای زیارت به قم سفر می‌کنند و ما در دبیرخانه کانون برای این موضوع برنامه‌های متنوع و مختلفی تدارک دیده‌ایم تا خاطرات خوشی برای آنها به وسیله ۳۰۰۰ هزار خادم یار رقم بزنیم.

وی ادامه داد: شعار امسان دهه کرامت «خدمت کریمانه، جهاد عالمانه» است، هدف از انتخاب شعار این بود که نشان دهیم ما همه خادم امام رضا (ع) هستیم، ۴۰ برنامه در دهه کرامت پیش بینی شده است، اولین برنامه‌ای که در صبح روز چهارشنبه میلاد حضرت معصومه(س)  اجرا خواهیم کرد، مراسم استقبال از زائران حضرت در ایستگاه راه آهن با همکاری اداره‌کل راه آهن استان قم خواهد بود.

وی افزود: برنامه بعدی ما عصر روز چهارشنبه با عنوان گلباران ضریح حرم مطهر بانوی کرامت توسط خادم یاران آستان رضوی خواهند بود که از خیابان انقلاب اسلامی شروع خواهد شد، از مردم قم نیز دعوت می‌کنیم در این برنامه حضور داشته باشند.

تکیه‌ای عنوان کرد: جشنواره جشن‌های کریمانه برنامه سوم است که ۴ محور اصلی دارد، محور اول تزئین خیابان‌ها و کوچه‌هاست که علاقمه‌مندان می‌توانند از تزئینات محله‌های خود عکس و یا فیلم تهیه کرده و به آدرس @Karimaneh_Razavi ارسال کنند.

دبیر کانون‌های خدمت آستان رضوی استان قم خاطرنشان کرد: برنامه بعدی که داریم و باید از آن به عنوان گل سر سبد این ایام یاد کنیم، جشن‌های زیر سایه خورشید است که خادمان افتخاری و با سابقه حرم امام رضا (ع) به سراسر کشور اعزام می‌شوند که ما نیز در استان قم میزبان این عزیزان هستیم، این کاروان عصر روز سه شنبه ۱۷ خردادماه‌ آغاز به کار می‌کند، خادمان امام رضا (ع) ۴ روز در نقاط مختلف استان قم برنامه‌‌های متنوع و جذابی را اجرا خواهند کرد.

وی افزود: برنامه بعدی اجرای طرح سلام بر امام است، موضوع این طرح خواندن زیارتنامه امام رضا(ع) در مساجد استان قم خواهد بود، همچنین در این ایام ۸ مسجد به عنوان نقاط ویژه انتخاب شده اند که برنامه‌های ویژه‌ای در آن مساجد برگزار می‌شود و قرائت زیارتنامه نیز از سال تحصیلی جدید هر هفته در مدارس با همکاری اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم اجرا می‌شود.

تکیه‌ای گفت: برنامه بعدی که ما داریم، جشن ازدواج زوج‌های جوان با عنوان جشن کرامت خواهد بود، جشن ازدواج ۱۴۸ زوج جوان با همکاری اداره‌کل کمیته امداد استان قم و کانون‌های خادم یاری حضرت رضا (ع) شب ۱۹ خردادماه برگزار خواهد شد و به این زوج‌ها جهیزیه نیز اهدا می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه محفل ادبی شاعران رضوی روز ۱۱ خردادماه ساعت ۱۸ در سالن امام خامنه‌ای صحن صاحب الزمان (عج) حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد و عموم مردم می‌توانند در این محفل شرکت کنند و مشاعره شاعران را نظاره‌گر باشند.

وی بیان کرد: خبر خوبی که می‌توانم اعلام کنم این است که، در دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) استان قم جز ۸ استان برتر تولید آثار رضوی شد و آثار بسیار جذاب و مناسبی با مضمون امام رضا(ع) و دهه کرامت تولید شد و مورد توجه داوران این جشنواره قرار گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcayyn6o49nwm1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما