دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : 104573

برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) با حضور محمود کریمی

قم نيوز : معاون فرهنگی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) گفت: مراسم شب میلاد بانوی کرامت با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، مداحی محمود کریمی و شعرخوانی صابر خراسانی برگزار می‌شود و در شام میلاد نیز حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم حرم به سخنرانی و مهدی رسولی به مداحی خواهد پرداخت.
برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) با حضور محمود کریمی
برگزاری جشن میلاد حضرت معصومه(س) با حضور محمود کریمی
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مهدی احمدی در نشست خبری تشریح برنامه های آستان مقدس بانوی کرامت در دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن نشست های پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: شعار محوری دهه کرامت « خدمت کریمانه جهاد عالمانه» است و هر روز این دهه هم با توجه به مناسبت و اهمیت شعار خاص خود را دارد.

وی توجه به اصالت هویت دختران در جامعه ای که رسانه های غربی تعریف های متفاوتی از دختر ارائه می دهند و هویت اصیل دختران را از آنها سلب می کنند را ضروری دانست و گفت: حرم حضرت معصومه(س) به عنوان حرم دختر آل الله می تواند بستر مناسبی برای پرداختن به موضوع هویت دختران باشد.



معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ارتباط عاطفی پدر و دختر اگر به درستی انجام شود می تواند باعث حفظ سلامت خانواده و جامعه شود، افزود: توجه به رابطه عاطفی پدر و دختر در پویش فدای دخترم که برگرفته از سخن امام کاظم (ع) نسبت به حضرت معصومه (س) است مورد نظر ما است و پوسترهایی با این شعار طراحی شده است که در دهه کرامت در فضای مجازی آستان مقدس فاطمی منتشر می شود.

وی افزود: ارتباطاتی که با مجموعه های مختلف گرفته شده باعث شده توجه به دختر در نهادهای مختلف بیشتر شود و ویژه برنامه هایی را برای تکریم دختران کارمندان و زیر مجموعه‌های خود برگزار کنند.

احمدی در ادامه به تشریح برنامه های شب میلاد حضرت معصومه (س) پرداخت و گفت: مراسم شب میلاد با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین پناهیان و مداحی محمود کریمی و صابر خراسانی برگزار می‌شود و در شام میلاد نیز حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی به سخنرانی و مهدی رسولی به مداحی خواهد پرداخت.



وی با اشاره به برگزاری همایش دختران آفتاب در عصر روز میلاد بانوی کرامت، گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش و معاونت امور زنان نهاد ریاست جمهوری پای کار آمدند و از کارهایی خوبی که با دستور شخص وزیر آموزش و پرورش انجام شد تشکیل ستاد بزرگداشت شخصیت حضرت معصومه(س) بود که با توجه به قشر عظیم دختران در آموزش و پرورش این ستاد باید در طول سال کار کند و برنامه داشته باشد.

معاون فرهنگی حرم بانوی کرامت با بیان اینکه ویژه برنامه های دیگری هم ویژه دختران در حرم مطهر برگزار خواهد شد، افزود: شبکه های یک، دو، سه، پنج قرآن، افق، شما، ولایت، هدایت و نور و همچنین رادیو معارف و رادیو قم در دهه کرامت از حرم مطهر پخش برنامه خواهند داشت و همچنین جشن ندای کریمه برای دختران ناشنوا برنامه ریزی شده است و یک ویژه برنامه زیارت دختران معلول ضایعه نخاعی نیز تدارک دیده شده است که در دهه کرامت انجام می شود.

وی گفت: برگزاری محفل شعر فاطمی در مقبره پروین، اجرای گروه سرود هر شب قبل از نماز مغرب و عشا، اجرای جشن به زبان های عربی و اردو، تولیدات رسانه ای به زبان های مختلف دنیا برای انتشار در فضای مجازی و برگزاری جشنواره هنری فاطمی از دیگر برنامه های حرم بانوی کرامت در دهه کرامت است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchqknzx23nvmd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما