چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب : 104659
منبع : قم نیوز

گردشگری مانع ایران‌هراسی خواهد شد

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: گردشگری توطئه‌های دشمنان انقلاب در مقوله ایران‌هراسی را نقش بر آب خواهد کرد.
گردشگری مانع ایران‌هراسی خواهد شد
گردشگری مانع ایران‌هراسی خواهد شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنوری در دیدار با علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اظهار کرد: در دنیای نوین، گردشگری به عنوان یک صنعت شناخته می‌شود که نیازمندیم در این زمینه به بلوغ و رشد علمی برسیم.
 
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موانع توسعه و رشد گردشگری در ایران ادامه داد: برخی از گردشگران غربی، خواهان آزادی‌های منحطی هستند که با ارزش‌های انقلاب اسلامی منافات دارد که به طور طبیعی برخی از گردشگران از سفر به ایران منصرف خواهند شد.
 
ذوالنوری با بیان توطئه‌های دشمنان در زمینه ایران‌هراسی و ایجاد موانع در سفر به ایران افزود: آشنایی گردشگران در سفر به ایران با فرهنگ غنی ایران و اسلام، موانع ایران‌هراسی را هموار خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های گردشگری را ایجاد کنیم، گفت: ایجاد زیرساخت‌ها باعث جذب گردشگر، جذب گردشگری باعث ماندگاری مسافر و ماندگاری، اشتغال‌آفرینی را به همراه دارد.
 
در این دیدار علیرضا ارجمندی با ارائه عملکرد یک ساله اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم اظهار کرد: مرمت بازار کهنه با در نظر گرفتن کارکردهای سه‌گانه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی به تازگی آغاز شده است.
 
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم با اشاره به لزوم ایجاد موزه انقلاب اسلامی در شهر قم گفت: سالانه بیت حضرت امام خمینی (ره) بیشترین بازدید گردشگران را به خود اختصاص می‌دهد که با ایجاد موزه انقلاب می‌توان مسافران را به صورت سمعی، بصری و همچنین شیوه‌های نوین و به زبان‌های مختلف با آرمان‌ها و اندیشه‌های امام راحل آشنا کرد.
 
ارجمندی با بیان این که قم شهر ملی انگشتر است، افزود: بازار شمسه که برخی از مغازه‌های آن در تملک بانک شهر است به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی حرم مطهر حضرت معصومه (س)، موقعیت بالایی دارد تا به بازار اختصاصی شهر انگشتر ایران تبدیل شود.
 
وی با بیان این که همراهی شهرداری در نصب پله‌های برقی در توسعه و رونق بازار شمسه نقش بسزایی خواهد داشت، افزود: برای ایجاد فضای شهری متناسب با شهر ملی انگشتر، نیازمند همیاری شهرداری در این زمینه هستیم.
 
ارجمندی با اشاره به ظرفیت استان قم در زمینه تولید و ساخت انگشتر دست‌ساز افزود: زمینی حدود ۲۰ هکتار در اتوبان قم تهران با عنوان شهر عقیق، مخصوص صنف انگشترساز قم در نظر گرفته شده است.
 
وی با بیان این که شهر عقیق قم، جنبه بین‌المللی خواهد داشت، تصریح کرد. ایجاد آزمایشگاه تخصصی سنگ، ایجاد مرکز علمی و کاربردی زیورآلات سنتی، سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی و ساخت مراکز فروش و فراهم کردن مراکز کارگاهی از بخش‌های مختلف شهر عقیق قم خواهد بود.
 
در پایان این دیدار تندیس قدیمی‌ترین نقش یوزپلنگ ایرانی به نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اهدا شد.
 
تکه سفال منقوش به یوزپلنگ ایرانی که در مخزن اشیای تاریخی میراث‌فرهنگی قم نگهداری می‌شود، شادروان استاد میرعابدین کابُلی استاد پیشکسوتِ باستان‌شناسی در کاوش‌های خود در تپه قمرود کشف کرده است.
 
انتهای پیام/ 106 
https://qomnews.ir/vdccp0qso2bqxe8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما