يکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : 104731

معلمان در جهاد تبیین پیام دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهند

قم نيوز : رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم گفت: برای تربیت نسلی که در مسیر شهدا حرکت کنند، معلمان بهترین راویان هستند تا پیام انقلاب و دفاع مقدس را به نسل جدید و خانواده‌هایشان انتقال دهند.
معلمان در جهاد تبیین پیام دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهند
معلمان در جهاد تبیین پیام دفاع مقدس را به نسل جدید انتقال دهند
به گزارش قم نیوز علی اکبر خوش گفتار مقدم در مراسم آغاز به کار دوره تربیت معلم راوی با عنوان «زندگی به سبک شهدا» که ظهر یکشنبه در سالن همایش مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، با بیان اینکه اگر گنج جنگ و خاطرات دفاع مقدس ما را، هر کشور دیگری داشت بسیار بیشتر از ما از آن بهره می‌برد، اظهار کرد: دیگران نداشته‌های خود را در قالب داشته‌ها به نام خودشان سند می‌زنند و در دنیا با آن افتخار می‌کنند ولی ما نتوانسته‌ایم از داشته‌هایمان بهره برداری لازم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در طول تاریخ ایران حماسه‌ای مانند دفاع مقدس وجود نداشته و هشت سال دفاع مقدس تنها جنگی بوده که ما در آن به برکت خون شهدا نباختیم.

رئیس ستاد کنگره شهدای استان قم با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم علم شهدا را در جامعه برافراشته کرده و سبک زندگی آنها را فرهنگ سازی کنیم می‌بایست ابتدا خودمان ویژگی شهدا مانند از خودگذشتگی و ایثار را در خود پرورش دهیم، ابراز کرد: جهاد تبیین صرف گفتن خاطرات شهدا نیست بلکه باید سبک زندگی و کارمان نیز مانند شهدا باشد تا بتوانیم از آنان بگوییم.

خوش گفتار مقدم با اشاره به اینکه اگر کسی نمی‌تواند رفتار و منش شهدا را در خود ایجاد کند نباید به این عرصه ورود کند، گفت: برای تربیت نسلی که در مسیر شهدا حرکت کنند معلمان بهترین راوی‌ها هستند و آموزش و پرورش پتانسیل خوبی در این زمینه دارد تا پیام انقلاب و دفاع مقدس را به نسل جدید و خانواده‌هایشان انتقال دهد.

وی با تاکید بر اینکه معلمان صادق ترین، سالم‌ترین و پرتلاش‌ترین کارکنان در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: ما باید از این ظرفیت عظیم در تبیین ارزش‌های اسلامی و انقلابی استفاده کنیم و راه نفوذ دشمن به نسل نوجوان و جوان جامعه را ببندیم.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdso0ffyt0z56.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما