قم نيوز : رییس قوه قضاییه در دیدار با مدیران شرکت ها و واحدهای تولیدی و شرکت های دانش بنیان گفت: حضور مدیران و مسوولان برای دیدن مشکلات واحدهای اقتصادی مفید است و باید تلاش کنیم حرفی را بزنیم که قابل اجرا باشد.
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار با تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان قم گفت: مدیران از نزدیک مشکلات واحدهای صنعتی و خدماتی و کشاورزی را بررسی کنند
حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در دیدار با تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان قم گفت: مدیران از نزدیک مشکلات واحدهای صنعتی و خدماتی و کشاورزی را بررسی کنند
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای که در جمع شرکت های دانش بنیان و تولید کنندگان و بازرگانان استان قم سخن می گفت: علاقمند هستم که در سفر به قم مشکلات تولید کنندگان و شرکت ها را به صورت موردی هم حل کنیم.

وی افزود: از تلاش های استاندار قم برای سرکشی به واحدهای تولیدی تشکر می کنم و البته امکان سرکشی به همه واحدهای تولیدی و خدماتی و صنعتی و کشاورزی وجود ندارد اما برکت این کار بسیار زیاد است و سبب رضایت خلق خدا می شود و دید لازم را به مسوولان می دهد.

رییس قوه قضاییه تصریح کرد: اگر هر مسوولی از نزدیک مشکلات را ببیند، موثر است و حاضر شدن در صحنه اثرات خوبی دارد و ارزشمند است. 

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای خاطرنشان کرد: بازدیدهای موردی هم مشکلات واحدها را حل می کند و هم امکان حل مسائل کلان هم با دیدن این مشکلات فراهم می شود.

رییس عدلیه گفت: از شعار دادن باید پرهیز کرد و قبل از بیان مطلبی، باید به آن فکر کرد. باید قبل از بیان مطالب مطالعه کرد تا حرفی را نزنیم که بعدا قابل اجرا نباشد و شعور از شعار جلو بیفتد اما این راه سخت است.

وی افزود: یکی از مسائل اساسی کشور تولید است و رهبر معظم انقلاب نیز در سال های اخیر تاکید زیادی برای حمایت از تولید داخلی انجام داده‌اند چون تولید اولویت بالاتری از مسائل دیگر دارد.

دولت نمی تواند متولی همه امور باشد بلکه باید تنظیم کننده و نظارتگر باشد
رئیس عدلیه به نقش دولت در تنظیم و هدایت مسائل کشور اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی باید تقویت شود و کار به مردم سپرده شود. این به این معنا نیست که کار در حرف به مردم سپرده شود اما در عمل کارها قفل شود.

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: سالیان سال است که این حرف زده می شود اما به آن عمل هم باید شود.

وی خاطرنشان کرد: باید نیازها را به قوه قضاییه ارائه کنید و این کار از طریق صنف های شما صورت گیرد. قوانین مربوط به خودتان را بررسی کنید و مواردی را که اجرا نمی شود را به قوه قضاییه ارائه کنید تا برای حل آنها و اجرای قانون تلاش کنیم.

رئیس قوه قضاییه گفت: نمی خواهیم حرفی را بزنیم که فقط سبب دلخوشی شما شود بلکه می خواهیم حرفی را بزنیم که انجام شود. 

رییس عدلیه به بررسی موارد مطرح شده توسط تولیدکنندگان و شرکت های دانش بنیان پرداخت و گفت: پیشنهادی درباره ایجاد یا تخصیص یک معاونت برای پیگیری مشکلات تولید کنندگان و واحدهای تولیدی و صنعتی مطرح شد که به نظر من باید پخته شود تا دقیقا نیاز و راه رفع آن مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: آقای عمرانی، رییس دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه تقریبا به همین کار رفع مشکلات تولید مشغول است و البته چند کار دیگر هم دارد اما در این زمینه می تواند کمک خوبی انجام دهد. 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای تصریح کرد: مسوولین عالی نظام برای تحول آماده هستند و ذهن‌ها برای ایجاد تغییر و تحول آماده است. دولت و مجلس و قوه قضاییه آماده تغییر و تحول در بخش های مختلف از قبیل واگذاری‌ها و حمایت‌ها و روش‌ها هستند و فضا برای این تغییرات آماده است.

رییس قوه قضاییه تاکید کرد: فضا و ذهنیت آمده است و برای عمق بخشیدن و شتاب دهی به این کار باید تلاش کنیم. قوه قضاییه آمادگی شنیدن تمام قد مسائل را دارد. 

 
https://qomnews.ir/vdcaayn6e49nw01.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما