پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 104784
منبع : قم نیوز

جرایم در قم کاهش چشمگیری داشته‌است

قم نيوز : رییس کل دادگستری قم گفت: طی سال‌های گذشته با اجرای ویژه و جدی احکام، شاهد کاهش چشمگیر جرایم در این استان هستیم.
جرایم در قم کاهش چشمگیری داشته‌است
جرایم در قم کاهش چشمگیری داشته‌است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری روز پنجشنبه در دیدار کارکنان قضایی و حقوقی دادگستری قم با رییس قوه قضاییه ،افزود: احکام کیفری در این استان بصورت ویژه اجرا می‌شود و امروز هیچ جرم کیفری به خصوص از احکام خشن در قم بدون اجرا نمانده است و هیچ عاملی برای پیشگیری از جرایم اجرای به موقع و خوب احکام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه با انقلاب اسلامی زمینه تحقق و اجرایی کردن احکام دین فراهم شده‌است، افزود: طی دو سال گذشته شرایط ویروس همه‌گیر کرونا سبب محدودیت‌هایی در برگزاری حضوری جلسات شده بود.

وی اظهار داشت: یکی از اقدامات دادگستری در قم استفاده از ظرفیت حوزه علمیه قم برای بهره‌گیری از متون دینی برای رفع نیازهای نظام اسلامی در مسائل مستحدثه و روز در حوزه احکام و قوانین است.

مظفری یادآور شد: تعریف و تبیین سیاست جنایی اسلام، احکام خانواده، بانکداری اسلامی، ثبات مالکیت مادی و معنوی و اموری از این دست از مسائلی است که با تعامل حوزه های علمیه در حال نقد و بررسی است.

وی با بیان اینکه درحوزه قضایی شاهد همدلی مطلوبی در قم هستیم، ادامه داد: قم در بخش قضایی، اداری و تجهیزات یکی از استانهای کم برخوردار محسوب می‌شود؛ این استان در بخش نیروی انسانی با کمبود ۴۰ درصدی نیرو روبه رو است که این مساله سبب انباشته شدن پرونده‌های ورودی می‌شود.

مظفری اظهار داشت: بدلیل کمبود نیروی قضایی، چند شعبه قضایی استان صرفا توسط یک قاضی اداره می‌شود؛ طی سال‌های گذشته شاهد رشد ۶۰ درصدی عملکرد قوه قضاییه درقم در بخش های مختلف از نظر بروزرسانی پرونده‌های ورودی هستیم.

رییس کل دادگستری قم ادامه داد: نهاد قوه قضاییه طی سال‌های گذشته ۵ مرتبه رتبه نخست عملکرد کشوری را بدست آورده که نشان از ظرفیت بالای قضات و مجریان نهاد عدلیه در این استان می باشد.

رییس قوه قضاییه امروز در قالب هفتمین سفر استانی خود وارد قم شد.

 دیدار با اقشار مختلف مردمی و روحانیان، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان قم، حضور در شورای اداری و بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از مهمترین برنامه‌های سفر رییس قوه قضاییه به استان قم است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbwab8arhbgzp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما