قم نيوز : حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در دیدار با اقشار مختلف مردم استان قم با بیان اینکه نیروی انسانی متعهد و کارآمد رکن اساسی حکمرانی صحیح است به برنامه‌های تحولی دستگاه قضا در راستای گزینش و جذب قضات و کارمندان فاضل و مستعد اشاره کرد
ارزش و تاثیری که امر به صلح و سازش در دعاوی دارد در صدور احکام قضایی نیست
ارزش و تاثیری که امر به صلح و سازش در دعاوی دارد در صدور احکام قضایی نیست
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بیان داشت: بیش از ۲۵۰ نفر از روحانیون فاضل، تحصیلکرده و دارای روحیه انقلابی از حوزه‌های مختلف و عمدتا از قم شناسایی شده‌اند و ابلاغ های آنان صادر شده و به زودی مرحله کارآموزی این روحانیون، آغاز خواهد شد.

رئیس دستگاه قضا همچنین به مقوله ارتقاء قضات و نیروهای کارآمد شاغل در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: شناسایی و ارتقاء قضات و نیروهای فاضل و کارآمد در زمره دستورات نخستین من پس از تصدی ریاست دستگاه قضایی بود؛ در این راستا حدود هزار نفر مبتنی بر مؤلفه‌ها و شاخص‌های مختلف در قوه قضاییه شناسایی و معرفی شده‌اند.

رئس قوه قضاییه با اشاره به اقدام دستگاه قضایی در راستای احصاء آن دسته از مشکلات مردم که مرتبط با قوه قضاییه است، گفت: از ابتدای مسئولیت ریاست دستگاه قضا مشکلات مردم که مرتبط با دستگاه قضایی است را احصاء کرده‌ و تعیین کرده‌ایم که کدام‌یک از این مشکلات نیازمند اصلاح یا ایجاد قوانین است و کدام‌یک از معضلات نیازمند بهبود روش‌ها و یا رفع کاستی‌های مرتبط با نیرو و امکانات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه با بیان اینکه هر مقدار از ناهنجاری‌های اجتماعی که وجود داشته باشد، زیاد محسوب می‌شود بر این مهم نیز تاکید کرد که ناهنجاری‌های اجتماعی از ناحیه دشمنان و شیطان‌صفتان بیش از آن چیزی که وجود دارد نشان داده و پیرامون آن تبلیغ صورت می گیرد.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: برای برطرف کردن ناهنجاری‌های اجتماعی باید اقدامات ترکیبی فرهنگی، توجیهی، اقتصادی، انتظامی، اطلاعاتی و قضایی صورت گیرد و در این راستا ضرورت دارد قرارگاه‌هایی تشکیل شود تا موضوع را از ابعاد مختلف مورد ارزیابی قرار دهد.

رئیس عدلیه افزود: در مواردی از ناهنجاری‌های اجتماعی که دشمن برای آنها برنامه‌ریزی کرده و پیرامون آنها پشت‌پرده‌ها و جریانات سازمان‌یافته‌ای وجود دارد باید دستگاه اطلاعاتی برای کشف موضوع ورود کند و دستگاه قضایی نیز در این مسیر از سیستم اطلاعاتی حمایت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه به مسئولان بخش‌های مختلف استان قم و نخبگان این استان توصیه کرد برای رفع و غلبه بر مشکلات و معضلات موجود در استان نسبت به احصاء مسائل و مشکلات، اولویت‌بندی‌ آنها، تقسیم کار و تعیین برنامه زمانبندی برای رفع مشکلات و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی اقدام کنند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی جهت غلبه بر مشکلات و معضلات، مشخصا به پرونده‌های زیاد ناظر بر دعاوی خانوادگی و همچنین عناوین مجرمانه کثیر مرتبط با نزاع‌های فردی و گروهی اشاره کرد.

رئیس عدلیه در همین زمینه بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در راستای به صلح و سازش کشاندن پرونده‌های ناظر بر دعاوی خانوادگی و نزاع‌های فردی و گروهی‌ اشاره داشت و گفت: ارزش و تاثیری که امر به صلح و سازش کشاندن پرونده‌ها و دعاوی دارد در صدور احکام قضایی مشاهده نمی‌شود.

پیش از سخنان رئیس عدلیه، تعدادی از نمایندگان اقشار مختلف مردم استان قم از جمله نمایندگان خانواده شهدا و ایثارگران، روحانیون، نخبگان، فعالان فرهنگی و اجتماعی و همچنین صنایع دستی و فرش، به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcco0qs02bqxm8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما