پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : 104798

استاندار قم: کارگروهی ملی برای جبران عقب افتادگی های قم تشکیل شود

قم نيوز : استاندار قم با بیان اینکه جا دارد برای استان قم کارگروهی ملی با حضور نمایندگان سه قوا تشکیل شود افزود: این امر می تواند در رفع مشکلات استان قم و جبران عقب ماندگی‌ها مؤثر باشد.
تشکیل کارگروهی ملی برای جبران عقب افتادگی های قم
تشکیل کارگروهی ملی برای جبران عقب افتادگی های قم
به گزارش قم نیوز سید محمدتقی شاهچراغی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان قم که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی قم مغضوب دشمنان بوده است که یکی از دلایل آن وجود حوزه‌های علمیه و معنوی بودن این شهر بوده است.

شاهچراغی گفت: رهبر معظم انقلاب در سالهای اخیر فرمودند که دشمنان تلاش می‌کنند تا آنتی تز انقلاب را از قم که خاستگاه انقلاب اسلامی بوده است دنبال کنند.

استاندار قم افزود: مزیت‌های قم در عرصه نیروی انسانی است و بسیاری از مسلمانان و شیعیان از سراسر دنیا به این شهر مهاجرت می‌کنند که سطح زندگی آنها متوسط به پایین است و همین مهاجرت زیاد موجب شده تا هزینه مسکن افزایش یابد.

وی بیان داشت: مراکز مختلف استکبار جهانی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی بر روی قم متمرکز هستند و تلاش می‌کنند تا ذائقه مردم را در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تغییر دهند.

استاندار قم عنوان کرد: حاشیه نشینی و کم برخوردار بودن امکانات شهری از جمله مشکلات ما در استان قم است و در یک دهه قبل نیز نسبت به قم بی مهری شده است که خوشبختانه در دولت سیزدهم و هماهنگی که بین قوا صورت گرفته شاهد اتفاقات خوبی در این استان هستیم.

شاهچراغی با اشاره به سفر ریاست جمهور در سال قبل به استان قم بیان داشت: در این سفر ۱۴۵ پروژه به تصویب رسیده است و از ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار این مصوبات، ۷۰۰ میلیارد تومان اخذ شده است و پروژه‌ها نیز فعال شده‌اند.

وی بیان داشت: ۱۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای مردم قم در این سفر تصویب شده است و ۳۲ میلیارد دلار اعتبار ارزی برای پروژه تولید چادر مشکی در قم تخصیص یافته است.

استاندار قم با اشاره به اینکه بیش از ۲۵۰ هزار نفر از اتباع خارجی در قم حضور دارند افزود: از این تعداد ۲۰۰ هزار نفر مجاز و مابقی غیر مجاز هستند که در میان این اتباع ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و این افراد با مشکلاتی مواجه هستند که امیدواریم برطرف شود چرا که این عزیزان تعداد ۵۰۰ شهید مدافع حرم تقدیم کردند و غالباً از افراد معتقد و علاقمند به نظام هستند.

شاهچراغی با بیان اینکه جا دارد برای استان قم کارگروهی ملی با حضور نمایندگان سه قوا تشکیل شود افزود: این امر می‌تواند در رفع مشکلات استان قم و جبران عقب ماندگی‌ها مؤثر باشد و تقویت نیروی انتظامی از نظر دستگاه قضائی نیز در این استان ضرورت دارد.

استاندار قم بیان داشت: در حوزه ضوابط سرمایه‌گذاری نیز می‌بایست بازبینی‌های صورت گیرد و امروز از کشورهای مختلف اسلامی افرادی برای سرمایه گذاری به استان مراجعه می‌کنند که با برخی از مشکلات مواجه هستند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgyt9q7ak9zu4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما