پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۶
کد مطلب : 104801

ذوالنوری: متناسب‌سازی جرم و جزا از نیازهای مهم قوه قضاییه است

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس گفت: جزای جرائم بسیار ضعیف است و سارق بارها سرقت می‌کند اما مجازات او متناسب با جرمش نیست و دوباره اقدام به ارتکاب جرم می‌کند به همین علت متناسب‌سازی جرم و جزا از نیازهای اولویت‌دار قوه قضاییه است.
ذوالنوری: متناسب‌سازی جرم و جزا از نیازهای مهم قوه قضاییه است
ذوالنوری: متناسب‌سازی جرم و جزا از نیازهای مهم قوه قضاییه است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری ظهر امروز در نشست شورای اداری استان قم که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، با بیان اینکه فلسفه وجودی قوه قضاییه اجرای عدالت است، اظهار کرد: اگر این احساس به مردم دست دهد که بعد از بازگشت از مراجع قضایی، عدالت در مورد آن‌ها اجرا شده است آن روز را باید جشن گرفت.

وی اضافه کرد: اگر امروز مشکلات مردم زیاد می‌شود بار آن بر دوش قوه قضاییه می‌افتد و به نوعی کم کاری دیگر دستگاه‌ها برای قوه قضاییه مشکل‌ساز می‌شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته دولت‌ها و برخی مجالس انگیزه تقویت قوه قضاییه را نداشتند چراکه قوه قضاییه که توانمند باشد و بتواند یقه اختلاس گران را بگیرد برای آن‌ها مطلوب نبود و آنطور که باید و شاید در برنامه بودجه و مجالس سهم قوه قضاییه دیده نمی‌شد.

وی ادامه داد: امروز که صحنه، روش و ابزار جرم تغییر کرده و بخش زیادی از جرائم در حوزه فضای مجازی رخ داده می‌شود نتوانسته توسعه لازم را در حوزه قضایی رقم بزنیم و این موضوع یک درخواست جدی از طرف مردم است.

ذوالنوری عنوان کرد: برای کاهش پرونده‌های قضایی در برخی از موارد نیازمند تقویت پیشگیری هستیم و در جایی قوه قضاییه باید به عنوان مدعی عموم ورود کند که ما در حوزه بی‌حجابی، بدحجابی و حیوانات گردانی که هنجارها را مورد تاثیر قرار می‌دهد شاکی نداریم و قوه قضاییه باید ورود کند و قانون حمایت از آمران به معروف که پایه اصلی اجرای آن قوه قضاییه است باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جرم و جزا تناسب ندارد، تصریح کرد: جزای جرائم بسیار ضعیف است و سارق بارها سرقت می‌کند اما مجازات او متناسب با جرمش نیست و دوباره اقدام به ارتکاب جرم می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbgab88rhbgwp.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما