جمعه ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : 104805
منبع : قم نیوز

برگزاری یادواره 565 شهید ارتش در قم

قم نيوز : رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش در یادواره 565 شهید ارتش در استان قم گفت: ارتش از ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب حامی این نظام بوده و در دفاع مقدس هم عملیات‌های پیچیده‌ای را طراحی و اجرا کرده است.
یادواره 565 شهید ارتش در استان قم برگزار شد
یادواره 565 شهید ارتش در استان قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان قم با محوریت نیروی هوایی، عصر امروز با حضور خانواده‌های شهدا، ایثارگران، اقشار مختلف مردم و همچنین مسئولین کشوری و لشکری در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم خلبان علی‌رضا رودباری در این مراسم بیان کرد: جنگ تحمیلی ایران با عراق دفاع مظلومانه‌ مردمی بود که گناهشان دفاع از آرمان‌های عقیدتی و سیاسی بود که می‌خواستند در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنند، دفاع مقدس تبدیل به گنجینه‌ای شده که مولفه‌های آن حاوی ایثار، شهادت، رشادت و فداکاری است.

وی افزود: همین رشادت و مولفه‌ها جمهوری اسلامی ایران را تبدیل به جزیره‌ای امن کرده است و امنیتی که در کشورمان فراهم شده را مدیون رزمندگانی هستیم که در دفاع مقدس رشادت‌های بسیاری از خود نشان دادند، از خود گذشتگانی که در ۸ سال دفاع مقدس جنگیدند تا یک وجب خاک این سرزمین به دست دشمن نیفتد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: دفاع مقدس جنگی بود که از همه قشر‌ها و اقوام در کنار یکدیگر جمع شدند تا از وطن و ناموسشان دفاع کنند، اما متاسفانه این روزها در فضای مجازی دشمن تلاش می‌کند تا جلوه‌ای نامناسب از جنگ ۸ ساله دفاع مقدس نشان دهد، این جنگ سرآغاز یک تمدن نوین برای ایران اسلامی بود.

امیر سرتیپ دوم رودباری با بیان این‌که ارتش از ابتدایی‌ترین روزهای انقلاب حامی این نظام بوده و در دفاع مقدس هم عملیات‌های پیچیده‌ای را طراحی و اجرا کرده است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران قبل از انقلاب نیز در کنار مردم حاضر شد و در مقابل ظلم ایستاد و از روز‌‌های اول نیز اقدامات ارزشمندی را در راستای تحقق اهداف امام خمینی (ره) انجام داد، اولین اقدام ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ۱۹ بهمن سال ۱۳۵۷ رقم خورد که اگر آن اتفاق نمی‌افتاد شاید ۲۲ بهمنی هم به وجود نمی‌آمد.

وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از زمینه‌ها در طی این سال‌ها اولین بوده است، اولین شهید دفاع مقدس به نام شهید ارتش ثبت شده و همچنین اولین اسیر جنگ این جنگ هم به نام رزمنده ارتش ایران مزین شده است.

رودباری اظهار کرد: ارتش در طول ۸ سال دفاع مقدس توانست عملیات‌های پیچیده‌ای برای سرنگون‌کردن نیروی بعثی انجام دهد، بهترین استراتژی‌ها را در عملیات‌های مختلف پیاده کرد و توانست در کنار دیگر نیروهای ایرانی حاضر در جنگ، دستاورد‌های خوبی برای ایران عزیزمان کسب کند.

وی گفت: هر تلاشی برای انعکاس از خودگذشتگی‌ها و تلاش‌های رزمندگان ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شود باز هم نمی‌توان به خوبی آنها را برای مردم معرفی کرد، دفاع مقدس بخشی از هویت این سرزمین است نباید بگذاریم یاد و نام شهیدان از خاطر مردم فراموش شود و باید آنها را به عنوان الگو به جوانان و نسل جدیدان این  کشور معرفی کنیم.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مردم ایران در دفاع مقدس پیام مهمی را به دنیا دادند، خاطرنشان کرد: مردم کشورمان با حضور مداوم و پرتلاش در جبهه‌های خط مقدم و پشت خاکریز‌ها پیام مهمی را به استکبار جهانی ارائه دادند و این بود که مردم در هر شرایطی حامی نظام و ولایت فقیه خواهند بود.

وی در پایان تاکید کرد: اقدامات ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول عمر ۱۰۰ ساله خود بسیار قابل تحسین است، اگر نگاهی به عقب بیندازیم متوجه این خواهیم شد که چه فعالیت‌های مهمی در راستای امنیت این کشور انجام داده‌اند. ارتش در کنار مردم بوده و صداقت خود را ثابت کرده است و از این پس نیز در کنار مردم برای حفظ نظام جمهوری اسلامی ایران گام خواهیم برداشت.


انتهای پیام/ 107 / فاطمه ندیمی
https://qomnews.ir/vdcfxjdytw6dxca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما