يکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب : 104837
منبع : قم نیوز

اجرای ابرپروژه دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور

قم نيوز : معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب (آبفا) کشور، از طرح جهاد آبرسانی در سطح کشور به عنوان یک «اَبَر پروژه» نام برد و گفت: در دولت سیزدهم در کنار اجرای طرح‌های گوناگون، با اجرای این طرح تلاش می‌شود که آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور انجام شود.
اجرای ابرپروژه دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور
اجرای ابرپروژه دولت سیزدهم برای آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور
به گزارش قم نیوز مجید آقازاده حبشی در آیین آغاز طرح اجرای خط انتقال آبرسانی به روستا‌های قنوات در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر گفت: در این طرح، حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به ۷ هزار روستا با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرارداد بسته شده و حدود ۷ هزار میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب (آبفا) کشور،گفت: در اجرای این طرح؛ یکهزار و ۶۷۰ مخزن با ظرفیت ۵۹ هزار مترمکعب، ۶۴۷ ایستگاه پمپاژ، ۹ هزار و ۷۰۰ کیلومتر خط انتقال و بیش از ۱۲ هزار کیلومتر شبکه توزیع ساخته خواهد شد.

آقازاده گفت: بخشی از اجرای این طرح نیز توسط خیران آبرسان در نقاط مختلف کشور تقبل شده است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب (آبفا) کشور، گفت: علاوه بر این، دولت سیزدهم برنامه ویژه‌ای دارد که تعدادی از طرح‌ها به صورت ویژه انجام شود که در این زمینه ۱۴۰ طرح (۷۳ طرح آبرسانی و ۶۷ طرح تاسیسات فاضلاب) در دست اجراست.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب (آبفا) کشور، در بخش دیگر سخنان خود، با بیان اینکه دولت مردمی تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام می‌دهد، گفت: ان‌شاءالله بتوانیم وظیفه «سقایی» خودمان را برای مردم به نحو احسن انجام دهیم و به این امر افتخار می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب (آبفا) استان قم نیز گفت: خط انتقال آبرسانی به روستا‌های قنوات با اعتباری بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال از اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان قم اجرا می‌شود.

حسن بختیاری اعلام کرد: طرح مذکور با هدف آبرسانی به روستا‌های قنوات به طول ۱۱ کیلومتر لوله چدن داکتیل به قطر‌های ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیمتر، در مدت سه ماه این طرح به پایان می‌رسد.

همچنین عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات کمبود آب در روستا‌های قنوات از تلاش‌های صورت گرفته در اجرای این طرح قدردانی کرد و گفت: امیدوار هستیم، این خط انتقال زودتر از زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و مشکلات این روستا‌ها رفع شود.

احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی به ۱۰ هزار روستای کشور، از حضور و مشارکت خیرین در این زمینه تقدیر کرد و گفت: در مجلس شورای اسلامی از این گونه برنامه‌ها که در راستای محرومیت‌زدایی در سطح کشور انجام می‌شود، حمایت می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تشکر از عملکرد جهادی مدیران استان قم در زمینه خدمت به مردم و محرومان، ابراز امیدواری کرد که ان شاءالله در تمام بخش‌ها شاهد رشد، شکوفایی و آبادانی استان باشیم.

امیرآبادی با اشاره به وسعت و مشکلات بخش مرکزی قم می گوید: تنها دهستان محروم استان در این بخش قرار دارد و نیاز است که کمک ویژه‌ای در این زمینه بشود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، گفت: الحمدالله یک هماهنگی و همدلی خوبی بین نمایندگان و مسئولان استان قم وجود دارد و این مساله باعث می‌شود که بتوانیم بیشتر به مردم خدمت کنیم.

امیرآبادی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به حضور روسای جمهور کشور‌های گوناگون در ایران گفت: گشایش‌های اقتصادی در حال انجام و دولت با تمام توان درصدد حل مشکلات مردم است.

حجت الاسلام سعادتمند امام جماعت مسجد صاحب الزمان (عج) شهر قنوات نیز با اشاره به مشکلات مردم این شهر خواستار توجه مسئولان به حل این مشکلات از جمله ازدواج و مسکن جوانان و ترمیم جاده قنوات ـ قم شد.

در پایان این مراسم، کلنگ طرح مذکور با حضور جمعی از مسئولان و مردم شهر قنوات به زمین زده شد.

بخش مرکزی قم یکی از بخش‌های شهرستان قم است، این بخش شامل ۲ دهستان قمرود به مرکزیت روستای قمرود و دهستان قنوات به مرکزیت شهر قنوات است؛ بخش مرکزی با بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع مساحت، جمعیتی حدود ۳۵ هزار نفر دارد.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcaeyn6049nwa1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما