سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۴
کد مطلب : 104884

آیت الله نوری همدانی: گرانی و نارضایتی برای مردم ایجاد نشود

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: مسئولین در جهت اصلاح بازار و سختی معیشت تلاش کنند و نباید هیچ گونه گرانی و نارضایتی برای مردم وجود داشته باشد.
گرانی و نارضایتی برای مردم ایجاد نشود/تاکیدبر اصلاح بازار و گرانی
گرانی و نارضایتی برای مردم ایجاد نشود/تاکیدبر اصلاح بازار و گرانی
به گزارش قم نیوز آیت الله حسین نوری همدانی، در دیدار دکتر سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، خدمت رسانی به مردم را توفیق الهی توصیف نموده و گفتند: یکی از عنایت خاص خداوند متعال به مسئولین و دست‌اندرکاران نظام توفیق خدمت به مردم و تلاش برای رفع مشکلات و بر طرف نمودن کمبودهای آنان می‌باشد و بر اساس فرهنگ اسلامی بهترین عبادات خدمت رسانی به مردم است.

وی در ادامه سیره امیر مؤمنان (علیه السلام) را بهترین الگو برای مسئولین دانسته و خاطر نشان کرد: امیر مؤمنان در عهد نامه خود به مالک اشتر می‌نویسد: که ای مالک! بدان ستون دین و سپر در برابر دشمن همین مردم هستند. بنا بر این رفع مشکلات و کمبودهای مردم باید سرلوحه کار مسئولین باشد. باید توجه داشت هر کجا فقر، جهل و ظلم باشد عدالت نیست برای اجرای عدالت در سرتاسر کشور باید همه ابزارها به کار گرفته شود همه آحاد جامعه حتی آن کسی که در دورترین نقطه سیستان و بلوچستان زندگی می‌کند بر گردن شما حق دارند.

آیت الله نوری همدانی، امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را یکی از ظرفیت مهم در رشد و تعالی جامعه اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: باید به حرف دلسوزان و متخصصان متعهد گوش داد و اگر جایی خطا و اشتباهی رخ می‌دهد همه ما مسئول هستیم آن را بیان کنیم و باید آن اشتباه بر طرف شود.

این مرجع تقلید، یکی از وظایف مسئولین را در کنار مردم بودن دانستند و خاطر نشان کرد: دست اندرکاران و مسئولین باید در میان مردم باشند و به حرف مردم و درد دل آنها گوش دهند، مردم مشکلات‌شان را برای ما می‌نویسند به ما می‌گویند و ما هم حرف مردم را به شما می‌گوئیم باید مشکل فقر و بیکاری و گرانی برطرف شود.

وی، صداقت در گفتار و حسن نیت را یکی از عوامل مهم در رفع مشکلات بیان کرد و گفت: باید توجه داشت که زندگی مردم باید مطابق شأن آنان اداره شود اگر مسئولان با صداقت و حسن نیت کمبودها و نارسایی‌ها را با مردم بیان کنند، مردم شریف ایران که در تمام صحنه یار و یاور نظام مقدس اسلامی بوده‌اند با جان و دل در کنار شما می‌ایستند.

آیت الله نوری همدانی در ادامه افزود: ما باید این نظام را نگه داریم و راه نگهداشتن این نظام که ثمره خون شهیدان و مجاهدت‌های امام راحل است با خدمت به مردم حفظ خواهد شد همه باید تلاش کنیم مردم نسبت به آینده امیدوار باشند و آینده این کشور انشا الله روز به روز روشن‌تر و محکم‌تر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: مسئولین باید علاقه مند و دلسوز مردم باشند و در تراز فقیرترین مردم زندگی کنند تا از مشکلات معیشت و گرانی آنها با خبر باشند و در جهت اصلاح بازار و سختی معیشت تلاش کنند. نباید هیچ گونه گرانی و نارضایتی برای مردم وجود داشته باشد.

وی در پایان ضمن دعای خیر برای مسئولان و توفیق روزافزون دلسوزان نظام گفت: امیدواریم با همت و تلاش مسئولان دلسوز نظام و توفیق پروردگار اقدامات مؤثری در رفع کمبودها و بر طرف نمودن گرانی صورت گیرد و مسئولان دلسوز و خدمت‌گزار بدانند خدمت به مردم بهترین عبادات و مهم‌ترین مسئولیت شما است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcc40qs02bqx48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما