سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : 104887

سهم قم از آب سرشاخه‌های دز ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب قم گفت: با توجه به اینکه سهم آب قم از سرشاخه‌های دز ۵۰ درصد کاهش‌یافته است، باید مصرف آب مدیریت شود. به همین منظور از همین هفته آب ادارات پرمصرف بعد از اعلام اخطارها اگر به‌صورت متعادل نشود قطع خواهد شد.
سهم قم از آب سرشاخه‌های دز ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است
سهم قم از آب سرشاخه‌های دز ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برخی ادارات استان در زمینه مصرف آب صرفه جویی نمی کنند که در این زمینه قرار شد این ادارات مشخص و اخطار لازم داده شود.

وی افزود: در زمینه آب مصارف خارج از روال را داریم و اگر مجموعه های پرمصرف نسبت به صرفه جویی بی توجه باشند مجبور به قطع آب می شویم، مجموع آبی که تولید می کنیم 5 هزار و 200 لیتر بر ثانیه است که 250 لیتر در ثانیه کاهش توان تولید را داریم و در خرداد با همین عدد سپری کردیم اما در تیرماه با توجه به افزایش دما این عدد به 5 هزار و 800 لیتر می رسد.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب قم بیان کرد: در این دو ماه از همه شهروندان عزیز و بخش های دولتی و غیر دولتی و مسکونی تقاضا داریم با درک حساسیت موضوع مصرف خود را کنترل و مدیریت کنند تا در تابستان قطعی آب نداشته باشیم.

بختیاری عنوان کرد: اگر برق قطع شود برخی مشکلات به همراه دارد ولی قطعی آب بسیار ناگوارتر است و امیدواریم با صرفه جویی صورت گرفته شاهد قطعی آب در فصل تابستان نباشیم.

وی با اشاره به کیفیت آب قم تصریح کرد: تا پیش از سال جدید شهروندان عزیز در پردیسان و شهرک قدس کیفیت آب بسیار مناسبی داشتند و اگر به همان روال ادامه می دادیم بخش هایی از شهر با مشکل کیفیت مواجه می شدند و امیدواریم به جایی برسیم که برداشت آب به گونه ای باشد که کیفیت آب بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب قم ادامه داد: به لحاظ تسویه خانه شرایط خوبی داریم و سیستم های شیرین سازی برای آب های زیر زمینی استفاده می شود و آب سد 15 خرداد و کوچری پس از تسویه وارد شهر قم می شود.

بختیاری با ذکر اینکه سیاست کلان ما این است که تولید آب شیرین در شهر قم افزایش پیدا کند، گفت: استانی هستیم که شبکه دوم آب شهری را داریم که طول این شبکه 180 کیلومتر است و  از طریق آن آب شیرین تامین می شود.

 پلیس آب در قم از هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کند 
وی با بیان اینکه از هفته آینده پلیس آب در قم فعالیت خود را آغاز می کند، افزود: وظیفه پلیس آب گشت و نظارت و بازرسی مصرف آب و اخطار به مشترکین پرمصرف است و اگر توجه نکنند آب آنها قطع و موارد مصرف کنترل می شود.

 مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب قم با اشاره به اینکه در سیاست های دولت برای واحدهای مسکونی مصرف آب مشخص است و تا یک‌حدی دوبرابر افزایش و بیشتر از آن میزان دریافتی افزایش پیدا می کند افزود: باید سیاست جداسازی آب مورد نیاز در فضای سبز از شبکه شهری انجام شود و اعتقاد داریم محورتوسعه و هر نوع فعالیت در فضای سبز و صنعت در قم با رویکرد توجه به آب انجام می شود.

وی با اشاره به استفاده‌ی دوازده شهرستان بزرگ و کوچک از آب سرشاخه‌های دز گفت: موضوع انتقال آب بین حوضه‌ای خاص قم نیست و در نقاط مختلف کشور این اتفاق افتاده است و تامین آب شرب برای شهروندان موضوع قابل پذیرش است.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب قم با اشاره به برنامه جهاد آب‌رسانی افزود: در این طرح ده هزار روستا که مشکل آب رسانی دارند مورد توجه قرار می گیرند و در استان قم نیز هرچند تعداد و جمعیت روستا نسیبت به استان‌های دیگر کمتر است اما اصلاح شبکه و زیر ساخت های لازم مدنظر است که در بخش کهک و سلفچگان در قالب محرومیت زدایی رفع مشکلات آب انجام می شود.

بختیاری گفت: هدف گذاری لازم انجام شده که سال آینده مشکلات آب روستاهای استان قم برطرف شود، با حضور استاندار از نزدیک مشکلات آب روستاهای قم مورد بررسی قرار گرفت و تلاش می کنیم تا سال 1401 این مشکلات حل شود.

 با بهره برداری از پروژه قمرود 30 روستا از آب با کیفیت مناسب بهره مند می شوند 
وی با بیان اینکه وضعیت آب منطقه قمرود بسیار نامناسب است،بیان کرد: پروژه قمرود اوایل مردادماه به بهره برداری می رسد و 30 روستا از آب با کیفیت مناسب بهره مند می شوند، عزم جدی درحوزه وزارت نیرو و در مجموعه استان برای رفع مشکلات حوزه آب روستاها وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب‌ و فاضلاب قم تصریح کرد: درخواست داریم که موضوع صرفه جویی در زمینه آب مورد توجه همه شهروندان باشد، اقلیم قم گرم و خشک است و شرایط مناسبی در زمینه آب نداریم و دور اندیشی اقتضا می کند منابع آبی حفظ شود.

 سهم قم از آب سرشاخه‌های دز 50 درصد کاهش پیدا کرده است  
بختیاری با اشاره به اینکه از طریق نمایندگان مجلس و استانداری درحال پیگیری برای افزایش سهم استان از سرشاخه‌های دز هستیم، خاطرنشان کرد: سهم آب قم از سرشاخه‌های دز 50 درصد کاهش‌یافته است اما به لحاظ بهداشتی هیچگونه مشکلی در آب وجود ندارد.


انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcfcjdyew6dxca.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما