چهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۹
کد مطلب : 104909
منبع : قم نیوز

هشدار دادستان قم درباره فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری نامعتبر

قم نيوز : دادستان قم با تاکید بر ضرورت آگاهی مردم درباره شرکت‌های سرمایه‌گذاری نامعتبر گفت: این شرکت‌ها با جذب سرمایه‌های مردم سود پرداخت می‌کنند و پس از مدتی ورشکست می‌شوند و پرونده‌های کثیرالشاکی زیادی را روی دست دستگاه قضا می‌گذارند.
هشدار دادستان قم درباره فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری نامعتبر
هشدار دادستان قم درباره فعالیت شرکت‌های سرمایه‌گذاری نامعتبر
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب دادستان قم، با اشاره به پرونده‌های متعدد شرکت‌های سرمایه‌گذاری گفت: این معضل در قم افزایش داشته و منجر به رقابت بین شرکت‌های مختلف برای افزایش در پرداخت سود شده است. این شرکت‌ها با جذب سرمایه‌های مردم سود پرداخت می‌کنند و پس از مدتی ورشکست می‌شوند و پرونده‌های کثیرالشاکی زیادی را روی دست دستگاه قضا می‌گذارند.

وی با تاکید بر ضرورت آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی رسانه ها به مردم، ادامه داد: سال گذشته هشت شرکت که به‌صورت رسمی تبلیغات می‌کردند نتوانستند برای ما مدرکی مبنی بر فعالیت اقتصادی سودآور ارائه کنند و پرونده‌ها به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری ارجاع شد تا جذب سرمایه نداشته باشند.

دادستان قم همچنین گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری پیشرو، حجم گستر، زرین عرش سیمرغ، شرکت مالی پارس، گروه مالی اسلامی هبنا، شرکت آذران تجارت الکترونیک معروف به آذر سرمایه، شرکت مالی آینده‌نگر سرمایه معروف به امان سرمایه،‌ شرکت مالی صلیب تجارت الکترونیک کوثر معروف به صلیب سرمایه و شرکت مالی اطمینان تجارت معروف به نوین سرمایه،‌ از جمله شرکت‌هایی هستند که به‌صورت علنی با وعده پرداخت سودهای غیرمتعارف اقدام به جذب سرمایه مردم می‌کنند.

غریب با بیان این‌که بیش از ۲۰ پرونده جذب سرمایه در استان قم وارد چرخه رسیدگی قضایی شده است، گفت: با توجه به تجربه سال‌های قبل، شرکت‌هایی که هیچ فعالیت اقتصادی ندارند، دچار مشکل خواهند شد و هم اکنون نیز پرونده‌ای معروف به پرونده آقای سلیمی مفتوح است که با یک هزار و ۱۱۱ شاکی حتی یک ریال هم برای پرداخت به مالباخته‌ها ندارد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcawyn6o49nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما