کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طرح سنجش سلامت بدو ورود دانش‌آموزان در قم آغاز شد

قم نیوز , 4 تير 1401 ساعت 12:33

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح سنجش سلامت بدو ورود دانش‌آموزان قم همزمان با سراسر کشور از صبح امروز آغاز شد.


به گزارش قم نیوز سیامک محبی طی سخنانی اظهار کرد: در این طرح که با مشارکت آموزش و پرورش اجرا می شود، تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان ابتدا در پایگاه های سنجش آموزش و پرورش مورد ارزیابی‌های اولیه قرار گرفته و سپس در مراکز و پایگاه های سلامت حوزه معاونت بهداشتی واکسن ۶ سالگی و مراقبت های تکمیلی را دریافت خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ضرورت انجام و تکمیل سابقه واکسیناسیون کودکان در پیشگیری و حذف بسیاری از بیماری ها گفت: انجام کلیه خدمات و معاینات پزشکی در این طرح در مراکز و پایگاه های سلامت کاملا رایگان است.

محبی گفت: ۴۲ مرکز، ۹۲ پایگاه سلامت و ۶۰ خانه بهداشت در شهر و روستا آماده خدمت رسانی به این عزیزان می باشند و پس از انجام‌ معاینات پزشکی و تشکیل پرونده الکترونیکی، گواهی سلامت برای نوآموزان صادر خواهد شد.

وی همچنین، ضمن تاکید  بر اهمیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در ثبت و نگهداری سوابق مراقبت های نوجوانان از دوران کودکی تا بزرگسالی، از والدین گرامی خواستند برای انجام مراقبت ها و معاینات پزشکی فرزندان خود به نزدیکترین مرکز یا پایگاه سلامت محل سکونت خود، یعنی مرکز یا پایگاهی که تاکنون خدمات بهداشتی را دریافت نموده و پرونده سلامت دارند مراجعه نمایند.

همشهریان عزیز جهت اطلاع از فهرست و نشانی مراکز و پایگاه های سلامت می توانند به درگاه الکترونیک معاونت بهداشتی قم به نشانی phc.muq.ac.ir مراجعه و یا اپلیکیشن بهدان را از بازار دریافت و نصب نمایند.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 104937

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104937/طرح-سنجش-سلامت-بدو-ورود-دانش-آموزان-قم-آغاز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir