شنبه ۴ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : 104937
منبع : قم نیوز

طرح سنجش سلامت بدو ورود دانش‌آموزان در قم آغاز شد

قم نيوز : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح سنجش سلامت بدو ورود دانش‌آموزان قم همزمان با سراسر کشور از صبح امروز آغاز شد.
طرح سنجش سلامت بدو ورود دانش‌آموزان در قم آغاز شد
طرح سنجش سلامت بدو ورود دانش‌آموزان در قم آغاز شد
به گزارش قم نیوز سیامک محبی طی سخنانی اظهار کرد: در این طرح که با مشارکت آموزش و پرورش اجرا می شود، تمامی نوآموزان بدو ورود به دبستان ابتدا در پایگاه های سنجش آموزش و پرورش مورد ارزیابی‌های اولیه قرار گرفته و سپس در مراکز و پایگاه های سلامت حوزه معاونت بهداشتی واکسن ۶ سالگی و مراقبت های تکمیلی را دریافت خواهند کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ضرورت انجام و تکمیل سابقه واکسیناسیون کودکان در پیشگیری و حذف بسیاری از بیماری ها گفت: انجام کلیه خدمات و معاینات پزشکی در این طرح در مراکز و پایگاه های سلامت کاملا رایگان است.

محبی گفت: ۴۲ مرکز، ۹۲ پایگاه سلامت و ۶۰ خانه بهداشت در شهر و روستا آماده خدمت رسانی به این عزیزان می باشند و پس از انجام‌ معاینات پزشکی و تشکیل پرونده الکترونیکی، گواهی سلامت برای نوآموزان صادر خواهد شد.

وی همچنین، ضمن تاکید  بر اهمیت تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در ثبت و نگهداری سوابق مراقبت های نوجوانان از دوران کودکی تا بزرگسالی، از والدین گرامی خواستند برای انجام مراقبت ها و معاینات پزشکی فرزندان خود به نزدیکترین مرکز یا پایگاه سلامت محل سکونت خود، یعنی مرکز یا پایگاهی که تاکنون خدمات بهداشتی را دریافت نموده و پرونده سلامت دارند مراجعه نمایند.

همشهریان عزیز جهت اطلاع از فهرست و نشانی مراکز و پایگاه های سلامت می توانند به درگاه الکترونیک معاونت بهداشتی قم به نشانی phc.muq.ac.ir مراجعه و یا اپلیکیشن بهدان را از بازار دریافت و نصب نمایند.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcbfab8zrhbg9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما