يکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : 104952
منبع : قم نیوز

صدور بخشنامه‌ سراسری برای مسئله ایمنی مراکز تجاری

قم نيوز : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: حل مباحث ایمنی مراکز تجاری ناایمن با توجه به مراجعه مردم و امرارمعاش کسبه، نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی بین بخشی برای حل این مشکلات است.
صدور بخشنامه‌ سراسری برای مسئله ایمنی مراکز تجاری
صدور بخشنامه‌ سراسری برای مسئله ایمنی مراکز تجاری
به گزارش قم نیوز ابراهیم معتمدی با اشاره به اهمیت ایمن‌سازی مراکز تجاری مرکز شهر و پیشگیری از خطرات احتمالی بر اثر فرسودگی ساختمان و تأسیسات آن‌ها اظهار کرد: از لحاظ قانونی دستگاه‌های شهرداری، سازمان نظام‌مهندسی و راه و شهرسازی در این موضوع مسئولیت دارند و می‌بایست وظایف قانونی خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه این اماکن تجاری در هسته مرکزی شهر و محل مراجعه مردم و امرار معاش کسبه بوده که نیازمند هم‌افزایی و هماهنگی بین بخشی برای حل این مشکلات است، افزود: در حال پیگیری موضوع هستیم و در این خصوص شهرداری قم با شورای تأمین استان مکاتبه‌ای انجام داده و حتی موضوعات پدافند غیرعامل نیز طرح‌ شده است که ضمانت اجرایی اخطارهای صادر شده در این موارد با خود کسبه، حاکمیت و دستگاه قضایی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در ادامه گفت: بعد از حوادث اخیر پیش‌آمده در کشور معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری‌های سراسر کشور جلسات مشترکی با حضور وزرای کشور و راه و شهرسازی داشتند که منجر به صدور بخشنامه‌ای سراسری شده است که تعیین تکلیف این ساختمان‌ها در کشور هرچه سریع‌تر انجام شود.

به گفته وی، در قم نیز اگر در مرحله اول همکاری هیئت‌مدیره مجتمع‌های تجاری صورت گیرد این کار می‌بایست با محوریت فرمانداری شهرستان و دستگاه‌های مشخص‌شده در قانون پیگیری شود.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdciw5azrt1au32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما