?>?> قم نیوز - مدارس غیراستاندارد قم تعطیل شوند - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدارس غیراستاندارد قم تعطیل شوند

قم نیوز , 6 تير 1401 ساعت 10:36

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بر ضرورت توجه به استحکام مدارس به‌ویژه مدارس غیردولتی تأکید کرد و گفت: وضعیت ساختمان‌های مدارس باید به‌خوبی بررسی و تا آغاز سال تحصیلی آینده، وضعیت آن‌ها بهبود یابد و اگر مدرسه غیردولتی از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، باید تعطیل شود.


به گزارش قم نیوز احمد حاجی‌زاده در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم گفت: کمک به نظام آموزش و پرورش کشور، وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها باید برای تأمین امکانات و زیرساخت‌های لازم برای اداره کل آموزش و پرورش همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم تأمین زمین برای احداث مدارس و مراکز آموزشی در شهر قم، خاطرنشان کرد: باید در جلسه‌ای با حضور شهرداری قم و دستگاه‌های مرتبط، موضوع تأمین زمین و تغییر کاربری‌های موردنیاز آموزش و پرورش موردبحث و بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بر ضرورت توجه به استحکام مدارس به‌ویژه مدارس غیردولتی تأکید کرد و افزود: وضعیت ساختمان‌های مدارس باید به‌خوبی بررسی و تا آغاز سال تحصیلی آینده، وضعیت آن‌ها بهبود یابد و اگر مدرسه غیردولتی از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، باید تعطیل شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه آن‌چنان‌که به موفقیت‌ها و رتبه‌های علمی دانش آموزان توجه شده، نسبت به باورها و آموزه‌های دینی و اخلاقی آن‌ها غفلت شده است، تصریح کرد: هرچه نسبت به باورها و اعتقادات کودکان اهتمام داشته باشیم، از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های آن‌ها در آینده پیشگیری کرده‌ایم.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه کودکان در دهه‌های گذشته نسبت به انجام کارهای فرهنگی شوق و مشارکت بیشتری داشتند، اما امروزه فقط رتبه‌های علمی آن‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهیدان، یکی از ابزارهای جدی برای مصونیت سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی است.

وی اهتمام به فرهنگ عفاف و حجاب، فضای مجازی و مسائل خانوادگی در میان دانش آموزان را نیز موردتوجه قرار داد و یادآور شد: همه ما نسبت به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان مسؤولیت داریم و باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم و از همه ظرفیت‌ها در این مسیر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 106


کد مطلب: 104972

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/104972/مدارس-غیراستاندارد-قم-تعطیل-شوند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir