دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب : 104972
منبع : قم نیوز

مدارس غیراستاندارد قم تعطیل شوند

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بر ضرورت توجه به استحکام مدارس به‌ویژه مدارس غیردولتی تأکید کرد و گفت: وضعیت ساختمان‌های مدارس باید به‌خوبی بررسی و تا آغاز سال تحصیلی آینده، وضعیت آن‌ها بهبود یابد و اگر مدرسه غیردولتی از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، باید تعطیل شود.
مدارس غیراستاندارد قم تعطیل شوند
مدارس غیراستاندارد قم تعطیل شوند
به گزارش قم نیوز احمد حاجی‌زاده در دومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم گفت: کمک به نظام آموزش و پرورش کشور، وظیفه‌ای همگانی است و همه دستگاه‌ها باید برای تأمین امکانات و زیرساخت‌های لازم برای اداره کل آموزش و پرورش همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم تأمین زمین برای احداث مدارس و مراکز آموزشی در شهر قم، خاطرنشان کرد: باید در جلسه‌ای با حضور شهرداری قم و دستگاه‌های مرتبط، موضوع تأمین زمین و تغییر کاربری‌های موردنیاز آموزش و پرورش موردبحث و بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بر ضرورت توجه به استحکام مدارس به‌ویژه مدارس غیردولتی تأکید کرد و افزود: وضعیت ساختمان‌های مدارس باید به‌خوبی بررسی و تا آغاز سال تحصیلی آینده، وضعیت آن‌ها بهبود یابد و اگر مدرسه غیردولتی از استانداردهای لازم برخوردار نباشد، باید تعطیل شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه آن‌چنان‌که به موفقیت‌ها و رتبه‌های علمی دانش آموزان توجه شده، نسبت به باورها و آموزه‌های دینی و اخلاقی آن‌ها غفلت شده است، تصریح کرد: هرچه نسبت به باورها و اعتقادات کودکان اهتمام داشته باشیم، از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های آن‌ها در آینده پیشگیری کرده‌ایم.

حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه کودکان در دهه‌های گذشته نسبت به انجام کارهای فرهنگی شوق و مشارکت بیشتری داشتند، اما امروزه فقط رتبه‌های علمی آن‌ها موردتوجه قرار می‌گیرد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و سیره شهیدان، یکی از ابزارهای جدی برای مصونیت سازی جامعه از آسیب‌های اجتماعی است.

وی اهتمام به فرهنگ عفاف و حجاب، فضای مجازی و مسائل خانوادگی در میان دانش آموزان را نیز موردتوجه قرار داد و یادآور شد: همه ما نسبت به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان مسؤولیت داریم و باید در پیشگاه خداوند متعال پاسخگو باشیم و از همه ظرفیت‌ها در این مسیر استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdca0yn6u49nwo1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما