دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 104979
منبع : قم نیوز

کنگره ملی شهدای قم آبان امسال برگزار می‌شود

قم نيوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم؛ به برگزاری کنگره ملی شهدای ۶۰۹۰ شهید استان در آبان امسال اشاره و بیان کرد: برنامه ویژه و شایسته‌ای در خور مقام این شهیدان در برنامه‌های کنگره در نظر گرفته ‌شده‌است.
کنگره ملی شهدای قم آبان امسال برگزار می‌شود
کنگره ملی شهدای قم آبان امسال برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز احمد حاجی‌زاده همزمان با آغاز برنامه‌های کنگره ۶۰۹۰ شهید استان قم در دیدار با خانواده شهیدان جاسم و محمدحسن محرابیان، بر نقش مهم شهدا در تثبیت انقلاب اسلامی ایران تاکید کرد.  

وی همچنین ضمن تاکید بر حفظ و صیانت از ارزش‌های انقلابی، خانواده شهدا و زنده نگه‌داشتن یاد آنان اظهار داشت: شهیدان برکت و نعمت‌های انقلاب هستند و باید شکرگزار این مهم باشیم.

وی با تقدیر از صبر و ایثارگری خانواده های معظم شهدا گفت: شهیدان جاسم و محمدحسن محرابیان از فرزندان سرافراز ایران اسلامی بودند که جان خود را در راه وطن و اسلام فدا کردند که وظیفه همه ماست که یاد شهدا را گرامی بداریم و در راه ایشان گام برداریم.   

به گزارش ایرنا،‌ دیدار مسئولان استان با خانواده‌های گرانقدر شهدای قم،‌ از جمله برنامه‌های کنگره ملی ۶۰۹۰ شهید استان قم است.  

نخستین دوره کنگره ملی شهدای استان قم در سال ۱۳۷۳ با عنوان «کنگره شهید زین‌الدین» برگزار شد و پس از این تجربه موفق گرامیداشت یاد شهدا، یک دوره کنگره شهدا در استان‌های گوناگون کشور برگزار و دومین دوره کنگره شهدای کشور بار دیگر از قم و با عنوان «گرامیداشت یاد و خاطره ۶ هزار  شهید استان قم» در آبان سال ۱۴۰۱ با شعار «قم، سرآمد شهادت و سرافرازی» برگزار خواهد شد.  

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ستاد کنگره ملی شهدای استان قم می‌توانند به تارنمای این ستاد به نشانی اینترنتی https://shohadayeqom.ir و یا دفتر آن به نشانی قم، خیابان شهیدان فاطمی (دورشهر)، کوچه ۱۷، پلاک ۱۷ مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۷۳۷۰۶۰ با پیش شماره ۰۲۵ تماس بگیرند. 

استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است و در این استان یکهزار و ۲۹۳ شهید از ۹ کشور جهان وجود دارد؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.

جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار تَن هستند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchqknzw23nvwd.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما