دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۰۱
کد مطلب : 104980
منبع : قم نیوز

نقش دستگاه‌ها در بهره‌وری اقتصادی مشخص شود

قم نيوز : معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم، با تاکید بر ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ «بهره‌وری» گفت: برش استانی و نقش دستگاه‌ها در بهره‌وری اقتصادی مشخص شود.
نقش دستگاه‌ها در بهره‌وری اقتصادی مشخص شود
نقش دستگاه‌ها در بهره‌وری اقتصادی مشخص شود
به گزارش قم نیوز سید مهدی قریشی در آیین افتتاحیه دوره آموزشی توجیهی کمیته‌های بهره‌وری استان‌ها اظهار داشت: موضوع بهره‌وری بیش از آنکه فنی، اداری و یا اقتصادی باشد؛ یک بحث فرهنگی است که باید نهادینه شود.

وی با بیان اینکه زمانی که صحبت از فرهنگی بودن این موضوع می‌شود، یعنی باید بدانیم بهره‌وری در تعارض با کیفیت نیست و صرفا کار زیاد کردن و کاهش اشتغال نیست، افزود: عدم صرفا کاری بودن بهره‌وری باید نهادینه شود، چرا که در نهایت به توسعه یک کشور اسلامی کمک می‌کند.

وی گفت: کشوری که دشمنان به ‌صورت مستمر در حال برنامه‌ریزی ضربه زدن به آن هستند در این شرایط اگر نگاه به کار به ‌عنوان یک وظیفه سازمانی به یک رسالت دینی و یک وظیفه ملی تغییر کرد، طبیعتا بهره‌وری بیشتر می شود.

قریشی با اشاره به اینکه بهره‌وری یک مفهوم غربی است، افزود: باید بررسی شود، این مفهوم در سپهر مفاهیم ایرانی اسلامی ما چگونه قابل‌ استفاده است؛ در شرایطی که به علت فشارهای تحریمی و حیله دشمنان در شرایط خاص اقتصادی هستیم، در این شرایط هنر است که بتوانیم بهره‌ور کار کنیم و خروجی‌ها را افزایش دهیم، چرا که در شرایط عادی و معمولی که بهره‌ور کردن کارها هنر نیست.

معاون استاندار قم، سهم ۳.۵ درصد بهره‌وری از ۸ درصد رشد اقتصادی در سال جاری را مورد توجه قرار داد و خواستار تسریع در تهیه برش استانی و تعیین نقش دستگاه‌های اجرایی در رسیدن به این هدف شد.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjoxevyuqeyhz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما