دوشنبه ۶ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب : 104989

افزایش 100 درصدی تخلفات صنفی قم در 3 ماه اول سال جاری

قم نيوز : مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم از افزایش 100 درصدی پرونده‌های تخلفات صنفی در 3 ماه اول سال 1401 نسبت به سال گذشته خبرداد و گفت: حدود ۸۰۰ مورد تخلف در مورد نانوایی‌ها طی دو ماه اخیر گزارش شده که ۳۵ مورد از واحدهای متخلف پلمپ و متخلفان دیگر جریمه نقدی شده‌اند.
افزایش 100 درصدی تخلفات صنفی قم در 3 ماه اول سال جاری
افزایش 100 درصدی تخلفات صنفی قم در 3 ماه اول سال جاری
به گزارش قم نیوز مهدی ریاضی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن جلسات اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان قم برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: وظیفه این اداره مانند یک دادگاه است، بازرسی از واحد‌های صنفی توسط دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود و ما فقط به تخلفات رسیدگی می‌کنیم و برای آنها مجازات صادر و اجرا می‌کنیم.

وی افزود: به عنوان مثال بازرسی از واحد‌های صنفی میوه و تربار بر عهده سازمان جهاد کشاورزی، داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مطب پزشکان برعهده دانشگاه علوم پزشکی است و بعد از شناسایی متخلفان، پرونده آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع داده می‌شود و ما به آن تخلف رسیدگی می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم اظهار کرد: متاسفانه در ۳ ماه ابتدای سال جاری آمار بسیار زیادی از پرونده‌های تخلف در واحد‌های صنفی به ما ارسال شده است، ۵ هزار و ۳۱۲ پرونده تخلف از جمله کم فروشی، عدم فروش و موضوعات دیگر در مدت ۳ ماهه سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاده است، به بازه زمانی مشابه در سال ۱۴۰۰ که نگاه می‌کنیم حدود ۲ هزار و ۵۷۰ پرونده تخلف ثبت شده است که مقایسه این آمار نشان می‌دهد تخلفات نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی داشته است.‌

وی تصریح کرد: به کمک همکاران پرتلاشمان در این مجموعه از ۵ هزار و ۳۱۲ تخلف به ۵ هزار و ۲۰۰ پرونده رسیدگی کرده و حکم آنها را صادر و اجرا کرده‌ایم که این آمار معادل ۹۵ درصد از کل پرونده‌ها است و حدود ۸۱۲ میلیارد ریال جزای نقدی تخلف در ۳ زمینه کالا و خدمات، قاچاق ارز و کالا و بهداشت و درمان اخذ شده و به حساب خزانه دولت واریز شده است.

ریاضی ادامه داد: گاهی اوقات یک سری کم کاری‌هایی توسط دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط صورت می‌گیرد و باعث می‌شود که ما خودمان نیرو‌های بازرسی به واحد‌های صنفی اعزام می‌کنیم، در 3 ماه گذشته ۱۷۴ اکیپ بازرسی از طرف تعزیرات حکومتی به سراسر استان قم فرستاده شد و در نتیجه یک هزار و ۸۲۲ پرونده ثبت و ۶۴۲ واحد متخلف شناسایی شد و حدود ۹۰ پارچه پلمپ برای فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها نصب شد که ۲۰ مورد از آنها مربوط به هفته گذشته بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قم گفت: شهروندان قمی در صورت مشاهده تخلف واحد‌های صنفی می‌توانند با شماره‌گیری ۱۲۴ و ۱۳۵ ارتباط برقرار کرده و موارد تخلفات را گزارش دهند و همکاران ما در تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و سازمان صمت به موارد رسیدگی می‌کنیم.

وی در خصوص تخلف نانوایی‌ها در این چند وقت گذشته خاطر نشان کرد: حدود ۸۰۰ مورد تخلف نانوایی در این دو ماهه گزارش شده که متاسفانه اکثر این تخلف‌ها بعد از اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها بوده است، که ۳۵ مورد از واحدهای متخلف پلمپ شده و متخلفان دیگر جریمه نقدی شده‌اند.

وی افزود: از آمار کلی تخلفات در ۳ ماهه گذشته، ۱۰ درصد مرتبط با میوه و تره بار بوده که توسط سازمان جهاد کشاورزی کشف شده است و حدود ۱۰۰ پرونده نیز مرتبط با بهداشت و درمان بوده که در این بخش هم دانشگاه علوم پزشکی استان همکاری مطلوبی داشته است.

ریاضی در رابطه با کشف روغن‌های احتکار شده در ایام اجرای طرح مردمی‌سازی یارانه‌ها تاکید کرد: متاسفانه در ایامی که بازار اقلام اساسی تب و تاب زیادی داشت در مجموع حدود ۵۶ تن روغن خوراکی در انبار‌های قم کشف شد و توسط ماموران ما به سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و سازمان حمایت از خانوار زندانیان و غیره تحویل داده شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در پایان بیان کرد: استان قم به دلیل وجود حرم حضرت معصومه(س)، حوزه‌های علمیه، کسبه‌های منصف نسبت به استان‌های همجوار تخلفات کمتری داشته است و با توجه به حساسیت شهروندان قمی این موضوع باعث شد که نظارت اجتماعی در زمینه‌های مختلف در استان افزایش پیدا کند، ما خادم مردم هستیم و برای حفظ آرامش و ثبات بازار همچنان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciv5az3t1au32.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما