قم نيوز : رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: بیش از 1500 هکتار بافت فرسوده در شهر قم وجود دارد که قطعاً که هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای مسکن در این بخش‌ها بسیار کمتر از مناطق جدید است ولی همچنان شاهدیم برای ایجاد مسکن‌های جدید به دنبال زمین‌ها و اراضی جدید می‌گردند.
انتقاد رئیس شورای اسلامی استان قم از سیاست‌های نادرست در زمینه بافت فرسوده
انتقاد رئیس شورای اسلامی استان قم از سیاست‌های نادرست در زمینه بافت فرسوده
به گزارش قم نیوز ماشالله سعادتمند با انتقاد از سیاست‌های نادرست در توسعه شهرها اظهار داشت: به‌عنوان نمونه بیش از ۱۵۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر قم وجود دارد که قطعاً که هزینه‌های سرمایه‌گذاری برای مسکن در این بخش‌ها بسیار کمتر از مناطق جدید است ولی همچنان شاهدیم برای ایجاد مسکن‌های جدید به دنبال زمین‌ها و اراضی جدید می‌گردند.

وی با بیان اینکه امروز اگر مدیریت یکپارچه شهری شکل گیرد بسیاری از مشکلات حل می‌شود افزود: الحاق زمین به شهرها می‌بایست به شهرداری و شوراها واگذار شود که در این صورت تا ۷۰ درصد مشکلات شهری برطرف می‌شود که متأسفانه همتی برای این کار نیست.

رئیس شورای اسلامی استان قم در ادامه با اشاره به جایگاه شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها مستقیم می‌تواند به مجلس و دولت طرح دهد که این نشان از جایگاه مهم این شورا است.

وی خاطرنشان کرد: امروز شورای عالی استان‌ها به‌عنوان شورای فرادستی جایگاهی خوبی دارد و مجلس و دولت با این شورا همراه هستند و شورای عالی استان‌ها همین نقش را در استان داشته که البته این جایگاه همچنان شناخته‌نشده است.

به گفته سعادتمند، نظارت بر عملکرد، نظارت‌های پایه و آموزش اعضا و هماهنگ کردن مسئولان استان در موضوعات مختلف و پیشگیری از تبعیض نیز از وظایف شورای عالی استان‌ها است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcb9ab88rhbg9p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما