سه شنبه ۷ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 104993
منبع : قم نیوز

حجت‌الاسلام سیدجعفر علوی سرپرست موسسه جهانی ولایت شد

قم نيوز : حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی رئیس سابق مؤسسه جهانی ولایت در مراسمی با حضور آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه تقدیر و حجت‌الاسلام والمسلمین علوی به‌عنوان رییس جدید موسسه جهانی ولایت معرفی شد.
حجت‌الاسلام سیدجعفر علوی سرپرست موسسه جهانی ولایت شد
حجت‌الاسلام سیدجعفر علوی سرپرست موسسه جهانی ولایت شد
به گزارش قم نیوز مراسم تکریم و معارفه سرپرست مؤسسه جهانی ولایت با حضور جمعی از علما، اساتید و شخصیت های حوزوی و رسانه ای استان و کشور در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد.

در این مراسم که با حضور برخی از اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، جامعه مدرسین، مدیر، قائم مقام و معاونین حوزه های علمیه، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه و شخصیت های حوزوی و دانشگاهی شامگاه دوشنبه ششم تیرماه برگزار شد، حجج اسلام والمسلمین سیدمفید حسینی کوهساری به عنوان مسئول دبیرخانه هیئت امنای مؤسسه جهانی ولایت، رفعتی رئیس سابق مؤسسه جهانی ولایت، سیدجعفر علوی به عنوان سرپرست جدید مؤسسه و حجت الاسلام والمسلمین وحیدپور به نمایندگی از کارشناسان شبکه جهانی ولایت به ایراد سخن پرداختند.

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه طی سخنانی در سخنانی اظهار کرد: راه اندازی شبکه جهانی ولایت برگرفته از دوراندیشی، خوشفکری، نگاه راهبردی، نگاه جامع الاطراف و شرایط مرجع عالیقدر آیت الله العظمی مکارم شیرازی دارد که در ادوار مختلف حوزه علمیه شاهد ابتکارات، نوآوری ها و خلاقیت های ایشان بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حوزه علمیه در طول تاریخ یکصد سال خود شاهد حرکت های بزرگی بوده است که مهمترین آن انقلاب شکوهمند اسلامی و سرنگونی رژیم ۲۵۰۰ ساله پهلوی بود که با حضور و حمایت ملت بزرگ ایران رقم خورد و جا دارد از حضور ممتد ملت بزرگ ایران در طول تاریخ تشکر کرد، حضوری که در هر شرایطی پای اسلام، شریعت و معارف اهل بیت(ع) ایستادند و جانفشانی کردند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: امروز ما در آغاز سده دوم حوزه علمیه قم هستیم و نمی توان خون دلهای آن دوران تاریک و ظلمات ستم شاهی را فراموش کرد، ایامی که با سختی این نهال غرس شد و امروز همچون درختی تنومند انوار قدسی الهی و معارف اهل بیت(ع) را همچون نوری در سراسر عالم پرتو افکنی می کند.

وی تأکید کرد: تاریخ حوزه علمیه سرشار از حکمت، علم آموزی، مجاهدت، شجاعت، شهامت، ایستادگی بود و بعد از انقلاب اسلامی و ده های اخیر حرکت حوزه به سمت رویکرد بین المللی و گسترش دامنه فعالیت ها وسعت گرفت و از آن محدودیت های قبل از انقلاب خارج شد.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری، ادامه داد: من نمی خواهم ادعا کنم که در شرایط ایده آلی هستیم و حتی در خصوص رویکردهای بین‌المللی، تمدنی، رویکرد جامع و در بکارگیری تمام ابزار نوین نقدهایی هم متوجه ما است و البته قابل نقد است، اما نیمه پر لیوان هم بسیار ذی قیمت و ارزشمند است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نکاتی خطاب به عوامل شبکه جهانی ولایت، گفت: از آنجا که این مجموعه تحت اشراف مرجعیت و منسوب به حوزه علمیه است، لذا باید در فعالیت های خود «صداقت و امانت داری»، «ارائه محتوای علمی دقیق و سنجیده»، «بهره گیری از محتوای علمی مجموعه های حوزوی را سرلوحه خود کند. وی با بیان اینکه این شبکه «جام حوزه نما است»،افزود: همچنین «دنبال کردن اهداف بلند و رسیدن به قله»، «تعامل و ارتباط با شبکه های متعدد فرهنگی و دینی با محتوای سالم در عالم اسلام»، «بهره گیری از فناوری های نوین، همچون هوش مصنوعی»، «گفتمان سازی و پیش دستی قبل از دفاع»، «تمرکز بروی اشتراکات دینی امت اسلام»، «پرهیز از جدال و بی انصافی»، «توجه جدی به مقوله هنر» را در دستور کار خود قرار داده یا تقویت کند. مدیر حوزه های علمیه بیان کرد:امروز شبکه های بین المللی و ملی ما با عِده وعُده کمی که دارند می توانند با یک نگاه بلند با اتکا به توانایی و متعهد به رسالت خود در برابر شبکه های معاند و دشمنان ایستادگی کرده و جهاد تبیین و روشنگری را برای امت اسلام داشته باشند.

همچنین با اهدای لوح تقدیر از زحمات ۵۴ ماهه حجت الاسلام والمسلمین رفعتی تقدیر بعمل آمد.

انتهای پیام/ 106
https://qomnews.ir/vdcdno0fsyt0zn6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما