شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : 105069
منبع : قم نیوز

ضرب‌الاجل یک هفته‌ای فرماندار قم برای مدیریت سگ‌های ولگرد

قم نيوز : فرماندار قم گفت: ظرف یک هفته آینده باید وضعیت سگ‌های ولگرد در منطقه دامشهر به نحو مطلوب مدیریت شود.
ضرب‌الاجل یک هفته‌ای فرماندار قم برای مدیریت سگ‌های ولگرد
ضرب‌الاجل یک هفته‌ای فرماندار قم برای مدیریت سگ‌های ولگرد
به گزارش قم نیوز در پی قربانی شدن دومین کودک بر اثر حمله سگ‌های ولگرد در منطقه دامشهر عصر دیروز جلسه فوق العاده کارگروه کنترل جمعیت حیوانات ناقل در محل فرمانداری قم برگزار شد.

فرماندار در این جلسه گفت: وظیفه مدیریت سگ‌های ولگرد در محدوده حریم شهری برعهده شهرداری، در سطح روستا‌ها بر عهده دهیاری ها، و در محدوده‌های مسقف و بسته مانند شهرک‌های صنعتی و واحد‌های دامپروری بر عهده مالکان است و در صورت بروز هر گونه حادثه‌ای در یکی از مکان‌ها باید یکی از این سه گزینه پاسخگو باشند.

عباس ذاکریان می گوید:مجموعه مدیریت استان در خصوص عدم اجرای مصوبات جلسات مرتبط با مدیریت سگ‌های ولگرد هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و مسئله ممنوعیت اسکان خانواده‌ها در منطقه دامشهر قم باید با جدیت دنبال شود.

فرماندار قم گفت: غذا دادن به سگ‌های ولگرد طبق مصوبات استانی در داخل حریم شهر ممنوع است و انجمن‌ها وگروه‌های حامی حیوانات به همراه سایر مردم صرفا در سایت ویژه البرز می‌توانند به این حیوانات خوراک بدهند.

او می گوید: ضعف در مدیریت سگ‌های ولگرد به بهانه کمبود و یا نبودن بودجه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و نمی‌توان از کنار امنیت و آرامش روانی مردم بخاطر برخی توجیه‌های دستگاهی عبور کرد.

فرماندار قم گفت: تمام عواقب و مشکلات احتمالی سگ‌های صاحب دار و توله‌های آن بر عهده مالکان آن است و این افراد ملزم به شناسنامه دار کردن توله‌ها و ارائه گزارشی از آخرین وضعیت آن‌ها هستند؛ در صورت بروز هرگونه مشکلی در این خصوص باید مدیران واحد‌ها پاسخگو باشند.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdciqwaz3t1auu2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما