قم نيوز : رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: دسترسی مردم این استان به کالاهای اساسی مورد نیازشان با بهره‌گیری از شبکه‌های منسجم و گسترده توزیع تسهیل می‌شود.
تسهیل دسترسی مردم قم به کالاهای اساسی با ایجاد شبکه‌های منسجم توزیع
تسهیل دسترسی مردم قم به کالاهای اساسی با ایجاد شبکه‌های منسجم توزیع
به گزارش قم نیوز محمد رضا حاجی‌رضا  رییس سازمان جهاد کشاورزی قم بیان داشت: درحوزه تنظیم بازار، مسئولیت تامین وتوزیع کالاهای اساسی برعهده سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد و در این خصوص همه ظرفیت‌های خود را برای هرچه‌آسان‌تر شدن دسترسی مردم به اقلام مورد نظرشان به کار گرفته‌ایم.

وی افزود: در حوزه تامین کالاهای اساسی هم برای بخش خانوار و هم صنف و صنعت، تلاش می‌کنیم تا نیازهای موجود به خوبی تامین شود و در بخش توزیع نیز با بهره‌گیری از شبکه‌ای نظام‌مند به دنبال راحتی هرچه بیشتر مردم در تهیه کالاها و موفقیت در اجرای این برنامه کاری مستمر هستیم.

وی ادامه داد: کار تامین و توزیع کالاهای اساسی در استان قم که حدود یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و علاوه بر آن در طول سال پذیرای جمعیت میلیونی زائران است، نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های موجود است و ما در این بخش از امکانات استانی و ملی به خوبی استفاده می‌کنیم.

حاجی رضا گفت: درحوزه نظارت و بازرسی بر نحوه توزیع کالاهای اساسی در سطح استان نیز طی ماه‌های اخیر سازمان جهاد کشاورزی قم حضور پررنگی داشته‌است و اکنون بسیاری از بازرسان این سازمان به صورت میدانی و مستمر بر جریان توزیع و عرضه اقلام مورد نیاز مردم در بازار استان نظارت می‌کنند.

وی تاکید کرد: در همین رابطه بخش آرد و نان به صورت ویژه مورد توجه بازرسان سازمان جهاد کشاورزی قم و سایر دستگاه‌های مرتبط با موضوع تنظیم بازار قرار گرفته است و با هرگونه تخلف در این حوزه بر اساس قانون برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: کار نظارت بر نحو فعالیت کارخانه‌های تولید آرد استان،‌ توزیع کنندگان آرد و همچنین نانوایی‌های فعال در قم به صورت تمام وقت در جریان است تا دسترسی مردم به این محصول راهبردی بیش‌ازپیش تسهیل شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این‌که در زمینه نظارت بر نحوه کالاهای اساسی به صورت ویژه از ظرفیت‌های مردمی استفاده می‌کنیم،‌گفت: در راستای رصد هرچه دقیق‌تر بازار محصولات کشاورزی در استان درکنار حضور بازرسان ویژه از ظرفیت‌ نظارت مردمی در قالب گروه‌های جهادی، بسیج و سایر تشکل‌های علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه،‌ استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به تقسیم‌بندی‌های صورت گرفته برای نظارت مناسب بر بازار استان بر اساس پهنه‌بندی‌های مدیریت شهری، بیان داشت: درجریان این نظارت‌ها به دنبال تسهیل بسترهای مورد نیاز برای تامین هرچه مطلوب‌تر محصولات غذایی مورد نیاز مردم به خصوص در رابطه با کالاهایی همچون نان، برنج، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ، شکر و سایر محصولات راهبردی هستیم.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcefn8zejh877i.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما