شنبه ۱۱ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 105085

استعدادیابی هیأت بدمینتون قم از میان نوجوانان و جوانان

قم نيوز : رئیس هیأت بدمینتون قم از رسیدن بدمینتون بازان قم به مقام‌های قهرمانی لیگ برتر، نائب قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور یاد کرد و گفت: تمرکز این هیأت بر ورزش قهرمانی است و در راستای استعدادیابی در مقطع سنی نوجوانان و جوانان به صورت ویژه دنبال می‌شود.
استعدادیابی هیأت بدمینتون قم از میان نوجوانان و جوانان
استعدادیابی هیأت بدمینتون قم از میان نوجوانان و جوانان
به گزارش قم نیوز به منظور بررسی آخرین وضعیت تیم بدمینتون قم که در لیگ برتر مسابقات باشگاه‌های کشور قرار دارد و وجود استعداد‌های ارزشمند مرتبط با بدمینتون در قم، سراغ محمد‌حسن حسین زاده رئیس هیئت بدمینتون استان که خود یکی از داوران در سطح بین المللی در این رشته است، رفتیم.

لازم به ذکر است تیم بدمینتون قم برای سومین سال پیاپی در لیگ برتر باشگاه‌های کشور حاضر می‌شود، در فصل اول حضور خود توانست قهرمان مسابقات شود و سال گذشته در پایان رقابت‌ها به مقام نائب قهرمانی دست یافت.



* سلام، فعالیت‌های هیئت بدمینتون قم در سال جاری به چه نحوی است؟

فعالیت‌های هیئت بدمینتون استان به ۳ دسته تقسیم می‌شود؛ دسته اول مربوط به بخش ورزش همگانی است که به لطف خدا توانستیم مسابقات مختلفی را در چند بوستان داخل شهر قم مانند بوستان نجمه، نرگس، شقایق و در چند نقطه دیگر برگزار کنیم، دسته دوم فعالیت‌ها مرتبط به بخش قهرمانی است که توانستیم در این ۳ سال عناوین مختلفی را در لیگ‌های مختلف و در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کسب کنیم.



بخش سوم فعالیت هیأت بدمینتون مرتبط با برگزاری کلاس‌های ارتقای سطح فنی مربی‌گری و داوری است که در این راستا نیز ۱۰ کلاس مربی‌گری و داوری را برگزار کردیم که در دو مورد از آن‌ها ۸۰ نفر شرکت کردند که این آمار بسیار مطلوب است.

* دستاورد‌های تیم بدمینتون قم در ۲ سال اخیر چگونه بوده است؟

بدمینتون قم بعد از ۱۲ سال توانست به لیگ برتر حضور پیدا کند، با کسب قهرمانی در لیگ دسته اول توانستیم جواز حضور در لیگ برتر را بدست آوریم، در سال اول با تلاش ورزشکاران و مربیان استان، تیم قم توانست قهرمان لیگ برتر مسابقات شود، سال گذشته نیز که برای دومین سال پیاپی در این مسابقات حاضر شدیم در پایان مسابقات به مقام نائب قهرمانی دست پیدا کردیم. امیدواریم امسال هم بتوانیم مانند گذشته نتایج خوب تیمی را کسب کنیم و به مقام قهرمانی برسیم.


* برای حضور در فصل جدید رقابت‌ها از مسئولین ورزشی چه درخواستی دارید؟

 برای کسب افتخار به نام قم نیازمند حمایت مسئولان هستیم تا تیمی متشکل از بازیکنان بومی و غیر بومی راهی مسابقات کنیم. مسابقات لیگ برتر در فصل جدید از ۷ مردادماه با حضور ۸ تیم به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد و ما امیدواریم با حضور تماشاگران و علاقه‌مندان قمی در سالن مسابقات بتوانیم بار دیگر برای سربلندی نام قم تلاش کنیم.

* هیئت بدمینتون قم این روز‌ها با چه مشکلاتی رو به رو است؟

متاسفانه افزایش قیمت تجهیزات همه هیئت‌های ورزشی را دچار مشکل کرده است، هزینه‌های خرید لوازمی همچون توپ، راکت و تور نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده، به عنوان مثال یک پکیج توپ تمرین که در هر جلسه استفاده می‌شود قیمت آن به یک میلیون تومان رسیده است.

* تقویم ورزشی این هیئت در سال جاری به چه صورتی است؟

 موضوع اول اعزام تیم بدمینتون قم به مسابقات لیگ برتر است که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها هستیم، فعالیت دیگر ما مرتبط با استعدادیابی و آکادمی است که اقدامات خوبی را در این راستا انجام داده‌ایم که در آینده‌ای نزدیک نتیجه را خواهیم دید، در ادامه برگزاری مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر را داریم.

* برای افزایش آمادگی بدنی بدمینتون بازان قمی چه اقداماتی را انجام داده‌اید؟

یکی از اقدامات خوبی که برای افزایش آمادگی بدنی و فنی بازیکنان انجام داده‌ایم این است که تمرینات تیم‌ها را در هفته از ۴ ساعت به ۹ الی ۱۲ ساعت افزایش دادیم تا با قدرت در مسابقات حاضر شویم و بهانه‌ای در این موضوع نداشته باشیم، علاوه بر تمرینات در نظر داریم هر هفته بازی‌های تدارکاتی را با تیم‌هایی که در بدمینتون حرفی برای گفتن دارند برگزار کنیم تا آمادگی بازیکنان قمی در جو مسابقات باشد، این امید را به هواداران می‌دهیم که تیم قم با قدرت در فصل جدید مسابقات حاضر می‌شود.



* به جز برگزاری مسابقات برنامه‌های دیگری برای داوران و مربیان بدمینتون قمی دارید؟

حسین زاده در رابطه با ادامه فعالیت‌های هیئت بدمینتون گفت: به زودی کلاس‌های ارتقای داوری مربی‌گری و داوری را برای بانوان برگزار خواهیم کرد. استان قم در سال جاری از مسابقات کشوری قهرمانی خردسالان، رنکینگ جوانان در بخش آقایان و رنکینگ سطح ۳ از تیم‌ها میزبانی می‌کند.

*در سال گذشته از استان قم فقط یک ملی پوش را داشتیم، آیا امسال بازیکنان جدیدی از قم به تیم ملی دعوت خواهند شد؟

 امسال  در بخش پرورش استعداد به همت مربیان و همکاران در هیئت بدمینتون قم اقدامات گسترده‌ انجام داده‌ایم و این موضوع باعث می‌شود که در سال آینده نفرات ملی پوش قمی افزایشی باشد، در حال حاضر محمد معین خاکی تنها نماینده قم در تیم ملی است ولی امید داریم حداقل در فصل جدید چند ملی پوش از قم در رده‌های مختلف حاضر شوند.

* هیئت بدمینتون قم به جز مشکلات مالی به چه اقداماتی نیاز دارد؟

علاوه بر مشکلات مالی مهم‌ترین دغدغه ما وجود پایگاه‌های بدمینتون در استان است، با توجه به استعداد‌های فراوانی که در این شهر وجود دارد ما نیازمند این هستیم در هر منطقه یک سالن ورزشی در اختیار هیئت بدمینتون قرار گرفته شود و این ضعف در پردیسان بسیار حس می‌شود، با آموزش و پرورش هم در رابطه با اینکه تفاهم نامه‌ای امضا کنیم تا بتوانیم از سالن‌های آن‌ها استفاده کنیم مذاکراتی داشته‌ایم اما متاسفانه به نتیجه نرسیدیم.

گفت‌وگو: مهدی حاجیلو

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7n9qnak9zz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما