يکشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب : 105101
منبع : قم نیوز

راه‌اندازی پویش «۱۰ درصد کاهش، یک تابستان آرامش» در قم

قم نيوز : مدیرعامل شرکت آبفای قم از شهروندان خواست برای عبور از گرمای تابستان بدون قطعی آب به پویش «۱۰ درصد کاهش، یک تابستان آرامش» بپیوندند.
راه‌اندازی پویش «۱۰ درصد کاهش، یک تابستان آرامش» در قم
راه‌اندازی پویش «۱۰ درصد کاهش، یک تابستان آرامش» در قم
به گزارش قم نیوز حسن بختیاری مدیرعامل شرکت آبفای قم گفت: افزایش دما در تابستان افزایش مصرف آب در شهر قم را به همراه داشته به طوری که در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با بیش از ۲/۵ درصد افزایش مواجه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم می گوید:در حال حاضر تقریباً روزانه در قم ۴۵۵ میلیون لیتر آب مصرف می‌شود که ۲۲۰۰ لیتر در ثانیه از سد کوچری، ۱۳۰۰ لیتر از سد ۱۵ خرداد و مابقی از چاه‌های داخل شهر تأمین می‌شود.

وی علت افت کیفیت و شوری آب را در ماه‌های اخیر در قم را ناشی از  افزایش برداشت از چاه‌های داخل شهر دانست و گفت: اگر مصرف کنترل و مدیریت نشود در ماه‌های تیر و مرداد با کمبود ۲۰۰ لیتر در ثانیه روبرو خواهیم شد.

بختیاری گفت: برخی از اقدامات فرهنگی و فنی را برای مدیریت مصرف آغاز کرده ایم و  امیدواریم ادارات و دستگاه‌های استان نیز برای عبور از شرایط موجود نسبت به مدیریت و کنترل مصرف اقدام کنند.

وی گفت: به دستور استاندار اگر ادارات و دستگاه‌های استان نسبت به مدیریت و کاهش مصرف اقدام نکنند پس از اخطار‌های لازم، نسبت به قطع آب آن‌ها اقدام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در ادامه  از راه‌اندازی پویش «۱۰ درصد کاهش، یک تابستان آرامش» خبر داد و گفت: امیدواریم همه هم استانی‌های عزیز با پیوستن به این پویش و کاهش ۱۰ درصد از مصارف خود، کمک کنند تا از تابستان به آرامی عبور کنیم.

او می گوید: کاهش ۱۰ درصدی منجر به کاهش برداشت از چاه‌ها می‌شود و همین امر ضمن اینکه باعث افزایش کیفیت آب در شهر می‌شود، اطمینان خاطر ما را برای تأمین آب موردنیاز شهروندان در گرمای تابستان به همراه خواهد داشت.



انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcfxtdyyw6dxya.igiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما