چهارشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۵۴
کد مطلب : 105265

حجت الاسلام رفیعی: غدیر از اساسی ترین امور جریان تشیع است

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه غدیر از اساسی ترین امور جریان تشیع است، گفت: شیوه های ترویج غدیر باید به صورت علمی و با دلیل محکم عالمانه و با استدلال متناسب با مخاطب در هرجمعیتی باشد.
حجت الاسلام رفیعی: غدیر از اساسی ترین امور جریان تشیع است
حجت الاسلام رفیعی: غدیر از اساسی ترین امور جریان تشیع است
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام ناصر رفیعی عصر امروز در گردهمایی مبلغان دهه ولایت که در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: شیوه های ترویج غدیر باید به صورت علمی و با دلیل محکم عالمانه و با استدلال متناسب با مخاطب در هرجمعیتی باشد.

وی تاکید بر اینکه مبلغین باید به اهمیت غدیر آگاه باشند، افزود: مبلغین به شبهات و اشکالات غدیر توجه کنند و در جهت پاسخگویی به آنها به صورت اثباتی وارد شوند.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه باشد که تمام کارهای که در عید نوروز انجام می‌شود برای عید غدیر می‌باشد که این امر در ایران اسلامی مورد توجه قرار نمی گیرد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با اشاره به اهمیت و جایگاه غدیر افزود: در عرصه غدیر باید به بسترهای تاریخی کلامی و روایی رجوع کنیم چرا که غدیر از اساسی‌ترین امور جریان تشیع است.

رفیعی گفت: در جریان شناسی غدیر موضوع ولایت بین انکار و عدم انکار است و نگرانی ما از جوان‌های شیعه است که در دل آنها ترددیدهایی پیدا شود که بر این اساس نباید از کار علمی و عالمانه غافل شویم.

 وی با تاکید بر اینکه غدیر باید مظهر شادی باشد، خاطرنشان کرد: برنامه‌های غدیر نباید همراه روضه خوانی باشد و در میلادهای اهل بیت(ع) به صورت مبتکرانه برنامه‌هایی از جمله اطعام و دید بازدید ترویج و از کارهای مناسکی غفلت نشود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg3n9qnak9zx4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما