پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۴۵
کد مطلب : 105276

50 عنوان کتاب در بیان رشادت‌های شهدای دفاع مقدس قم تدوین شد

قم نيوز : ستاد کنگره شهدا در راستای تهیه مستند سازی رشادت های شهدا ۵۰ عنوان کتاب به انتشارات جمکران سفارش داده ‌که ۳۰ عنوان کتاب آن تا اخر شهریور ماه سال جاری به جامعه عرضه خواهد شد.
۵۰ عنوان کتاب در بیان رشادت‌های شهدای دفاع مقدس قم تدوین شد
۵۰ عنوان کتاب در بیان رشادت‌های شهدای دفاع مقدس قم تدوین شد
به گزارش قم نیوز علی اکبر خوش گفتار مقدم، رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان در نشست خبری سومین آئین بزرگداشت 565 شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران که در محل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم برگزار شد، اظهار داشت: برنامه نهایی کنگره در آبان ماه برگزار خواهد شد که 5 برنامه تا آن روز تدارک دیده شده و همچنین 9 اجلاسیه که یکی از آن ها مختص ارتش است مجموعه فعالیت های ارتش ارائه خواهد شد.

وی گفت: استان قم 565 شهید فقط از ارتش در دفاع مقدس تقدیم کرده و دلیل عمده اینکه یادواره و بزرگداشت درخور برای شهدا ارتش انجام نشده، نبود عدم وجود فرماندهی و ستاد در استان قم که نیروی مستقلی در جبهه نداشته و در حال حاضر نیز این امر را ندارد لذا اگر دفتر جذب ارتش در قم شکل بگیرد برنامه بهتری انجام خواهد گرفت.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در بیان برگزاری یادواره شهدای نیروی زمینی ارتش ابراز داشت: 29 تیرماه در مدرسه امام خمینی (ره) میدان جهاد مراسم تکریم از خانواده و فرزندان شهدا در قم برگزار خواهد شد که در این راستا برنامه فاخر دیدار با خانواده شهدای ارتش قم برنامه اصلی کنگره می باشد و سعی می شود این امر با تمامی خانواده های شهدا صورت بپذیرد.

خوشگفتار در ادامه بیان داشت: ستاد کنگره شهدا در راستای تهیه مستند سازی رشادت های شهدا 50 عنوان کتاب به انتشارات جمکران سفارش داده است که 30 عنوان کتاب آن تا اخر شهریور ماه سال جاری به جامعه عرضه خواهد شد؛ همچنین سناریوهای مختلفی برای مستند و کتاب برای معرفی شهدا در حال تدارک است.

وی در بیان دعوت از مستندسازان و فیلم سازان در لزوم ساخت یاد و تکریم شهدای ارتش خاطرنشان ساخت: ارتش در جهت تکریم یاد شهدا این آمادگی را دارد که اگر یک فیلمنامه قوی وجود داشته باشد در حد توان تجهیزات لازم و امکانات را فراهم می کند تا ساخت این فیلم و مستند به خوبی محقق شود.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در پایان خاطرنشان ساخت: باغ موزه دفاع مقدس در امر حفظ یاد شهدا به خوبی مورد توجه است و این امر نیازمند کار جدیتری می باشد و در این راستا ستاد کنگره شهدا در جهت نقش آفرینی شهدا در دفاع مقدس بیش از 60 مستند را مورد توجه قرار داده است و لازم به ذکر است در مستندها نیز نقش ارتش در دفاع مقدس اشاره شده است؛ چراکه همراه با ارتش و نیرو های بسیجی و دیگر نیروها بود چرا که در تمامی عملیات ها بدون حضور نیروی ارتش نبوده و بنابراین اگر مستندی ساخته باشد به زمینه آن روایت، ارتش هم در آن خواهد بود و ممکن است مستقیما به اسم ارتش اشاره ای نشده باشد ولی ارتش در آن حضور دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciywazqt1aur2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما