?>?> آیت‌الله اعرافی: گفتمان انقلاب اسلامی تنها مقاوم فعال در مقابل تحمیل فرهنگی غربی است | قم نیوز
قم نيوز : رئیس سازمان ملی تعلیم‌ و تربیت کودک در دیدار با آیت الله اعرافی بر معنویت‌گرایی و خانواده محوری، دو عنصر اصلی نظام آموزشی و تربیتی تاکید کرد.
اعرافی: گفتمان انقلاب اسلامی تنها مقاوم فعال در مقابل تحمیل فرهنگی غربی است
اعرافی: گفتمان انقلاب اسلامی تنها مقاوم فعال در مقابل تحمیل فرهنگی غربی است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله اعرافی در دیدار رئیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک، گفتمان انقلاب اسلامی را تنها مقاوم فعال در مقابل تحمیل فرهنگی غربی توصیف کرد و گفت: ایران اسلامی یک‌تنه در مقابل اقدامات و طراحی‌های پیچیده و ابزار‌های متنوع تمدن غربی برای استحاله فرهنگی ملت‌ها، ایستادگی می‌کند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه بر اهمیت حضور فعال در صحنه فرهنگ بین‌الملل و پرهیز از خستگی در نقد و تحلیل رویداد‌های بین‌المللی تأکید کرد و گفت: باید ضمن تولید محتوا و تبیین دقیق شرایط، نظریات و تحلیل‌های پویایی را برای ادامه راه ترسیم نماییم.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در کنار فعال‌سازی ظرفیت‌های نظریه‌ساز، همواره باید ارائه و تبیین زیبای گفتمان پویای فرهنگ اسلامی را مبتنی بر ادبیات جهانی دنبال نماییم.
 
وی افزود:جمهوری اسلامی ایران در برخی از حوزه‌های آموزشی در جهان پیشتاز است؛ نیاز است تا تبیین دقیق و درستی نسبت به ظرفیت و استعداد‌های کشور داشته باشیم؛ چرا که ایران اسلامی از اقلیت پنداری آموزش بانوان، به سمت ایجاد اشتغال پایدار مبتنی بر ارزش‌های دینی و فرهنگی حرکت نموده است.
 
مجتبی همتی فر نیز در ابتدای این دیدار، ضمن ارائه تاریخچه‌ای از تأسیس سازمان ملی تعلیم‌وتربیت کودک به موضوع آموزش و دگرگونی‌های آموزشی در عرصه بین‌المللی اشاره و گزارشی از اجلاس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد ارائه کرد 
 
همتی فر با تأکید بر این که نیازمند تدوین الگوی بومی توسعه پایدار آموزشی در کشور هستیم، گفت: معنویت‌گرایی و خانواده محوری دو عنصر اصلی نظام آموزشی و تربیتی و مشترک میان تمام ادیان و مکاتب جهانی است که همواره باید مورد توجه و تأکید قرار گیرد.

انتهای پیام / 106 
https://qomnews.ir/vdcbwsb8wrhbg5p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما