دوشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۶
کد مطلب : 105439
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای قم خبر داد؛

احیای باغات باقی‌مانده شهر قم با تهیه بسته حمایتی برای مالکین

قم نيوز : رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت:احیای باغات باقی‌مانده شهر قم اولویت اصلی مدیریت شهری است و در حال تهیه بسته‌های تشویقی برای مالکین در این زمینه هستیم .
احیای باغات باقی‌مانده شهر قم با تهیه بسته حمایتی برای مالکین
احیای باغات باقی‌مانده شهر قم با تهیه بسته حمایتی برای مالکین
به گزارش قم نیوز سید مجتبی سبحانی ثابت با اشاره به طرح شناسایی و شناسنامه‌دار شدن باغات قم اظهار داشت: این طرح در جهت صیانت از این سرمایه‌های طبیعی در شهرداری قم صورت گرفته که قدم اول در حفظ باغات باقی‌مانده شهر است.

ادامه داد: البته کسب اطلاعات باغات از سوی مالکان با دشواری‌هایی همراه بود اما در نهایت، هم‌اکنون آمار دقیقی از وضعیت باغات باقی‌مانده در حریم و محدوده شهر قم وجود دارد.

وی قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: طبق ماده ۹ این قانون، مالکان باغات که عمداً موجبات از بین رفتن درختان را فراهم نمایند به حبس و پرداخت جزای نقدی محکوم خواهند شد.

سبحانی ثابت با اشاره به حمایت‌های سازمان پارک‌ها از باغداران افزود: طی سال‌های گذشته سازمان پارک‌ها با ارائه مشاوره‌های گیاه‌پزشکی، هماهنگی و پیگیری تأمین منابع آب و تهیه کود مناسب، تلاش کرده تا کمکی به حفظ این سرمایه‌ها داشته باشد.

وی با تأکید بر روند رو به رشد تملک باغات باقی‌مانده در شهر و هزینه بالای تملک در این بخش گفت: با وجود ضرورت حفظ منافع شهروندان، می‌بایست حقوق باغداران نیز مدنظر قرار گیرد تا روند تملک باغات با سرعت بیشتری ادامه یابد و بر همین اساس در کمیسیون خدمات شهری در حال تهیه بسته‌های تشویقی برای مالکینی هستیم که نسبت به حفظ باغ و رسیدگی به درختان اقدام می‌کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: در سال جاری برنامه تملک باغ گلزاری در منطقه ۱ به مساحت ۷ هزار مترمربع و باغ اشراقی در خیابان سمیه به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع در دستور کار مدیریت شهری است و همچنین باغ صادقی در منطقه ۲ به مساحت ۸ هزار مترمربع و باغ بهاءالدینی در منطقه ۴ به مساحت ۱۲ هزار مترمربع در مراحل پایانی تملک قرار دارند که پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان سال نهایی و در کمترین زمان ممکن به بوستان‌های زیبای شهری تبدیل شوند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjtievhuqeyxz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما