پنجشنبه ۶ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : 105489
منبع : قم نیوز

پایان خط کشی محور پردیسان_ورجان

قم نيوز : رئیس اداره ایمنی راه‌های قم از اجرای طرح خط کشی و شیار‌های لرزاننده با هدف ایمن سازی محورپردیسان- ورجان خبرداد.
پایان خط کشی محور پردیسان_ورجان
پایان خط کشی محور پردیسان_ورجان
به گزارش قم نیوز سیدحسن خلیلی نیا، رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم عنوان کرد: با اعتباری بالغ برپنج میلیارد ریال، طرح خط کشی، به طول ۳۵ کیلومتر و رامبل (شیار‌های لرزاننده) به طول ۱۱ کیلومتر، درمحور پردیسان- ورجان اجرا و به بهره برداری رسید.

او افزود: با توجه به موقعیت شهرستان کهک و توابع آن که از مناطق مهم گردشگری و ییلاقی استان است  و درطول ایام مناسبتی سال، بخصوص ایام پایانی هفته، محور‌های برونشهری آن با حجم ترافیک چشمگیری روبروست، طرح ارتقای ایمنی راه‌های آن  دراولویت اقدامات اداره کل راهداری بوده است.

خلیلی نیا با بیان این مهم که طرح ارتقای ایمنی پردیسان- ورجان که کوتاهترین مسیر دسترسی به شهرستان کهک وتوابع آن است درقالب پروژه‌های عمران جاده‌ای متعددی، اعم از پیمانی- امانی، اجرا شده به عملیات بهسازی و روکش آسفالت آن اشاره کرد و گفت: با عنایت به نقش خطوط ترافیکی در تامین ایمنی (به خصوص درطول شب) درقالب طرحی پیمانی نسبت به خط کشی محور پردیسان- ورجان با کیفیت مطلوب و استفاده از دورنگ زرد و سفید اقدام شد.

او عنوان کرد: بلافاصله پس از تکمیل عملیات روکش آسفالت محور پردیسان- ورجان، طرح خط کشی محور به طول ۳۵ کیلومترو درسه خط (به انضمام میدان ورجان) به مرحله اجرا درآمد.

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم درادامه به اجرای شیار‌های لرزاننده درخط وسط محور پردیسان- ورجان اشاره کرد و گفت: نظر به نقش شیار‌های لرزاننده در انتقال پیام‌های هشداری به راننده به منظور جلوگیری از انحراف خودرو به باند مقابل، نسبت به اجرای این پروژه درخط وسط محورپردیسان- ورجان وبه طول ۱۱ کیلومتر اقدام شد.

سید حسن خلیلی نیا اعتبار تخصیصی اجرای طرح خط کشی و شیار‌های لرزاننده محور پردیسان- ورجان را بالغ بر پنج میلیارد ریال اعلام کرد .

رئیس اداره ایمنی راه‌ها و حریم اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم می گوید: بی تردید مهمترین عامل در مانایی خطوط ترافیکی عدم عبور خودرو از روی آن هاست، لذا از رانندگان درخواست می شود نسبت به صیانت از راه ها، ابنیه فنی، تجهیزات ایمنی، خطوط و نقوش ترافیکی و ... اهتمام لازم را داشته باشند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcevn8zojh87ei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما