قم نيوز : عضو مجلس خبرگان‌ رهبری گفت: ایام محرم و عاشورا یک فرصت جدید برای حضور انسان در رکاب امام حسین (ع) است و انسان باید از این فرصت طلایی برای اجابت دعوت حضرت استفاده کند.
ایام محرم فرصت جدیدی برای حضور انسان در رکاب امام حسین(ع) است
ایام محرم فرصت جدیدی برای حضور انسان در رکاب امام حسین(ع) است
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد مهدی میرباقری شامگاه جمعه در مراسم شب اول دهه محرم در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار داشت: فرصت زندگی دنیوی بسیار کوتاه است که انسان می‌بایست امکاناتی که خداوند به او داده است را در مسیر الهی و امام حسین (ع) خرج کند.

استاد حوزه علمیه قم، بیان داشت: انسان‌ها به ناچار مدتی را در زمین زندگی می‌کنند و خداوند نیز در این دنیا مسیری را برای رسیدن به خود باز کرده است و انبیا الهی نیز برای آنکه انسان را به سوی خداوند هدایت کنند مبعوث شدند.

وی عنوان داشت: زندگی دنیوی از موانعی است که انسان را از راه انفاق باز می‌دارد و داشتن ایمان و تقوای الهی موجب می‌شود انسان در مسیر خداوند دارایی‌های خود را انفاق کند و این امر موجب قرب الهی است.

آیت الله میرباقری ابراز داشت: ممکن است شیطان در زمانی که انسان قصد انفاق دارد او را دچار اضطراب و تردید کند؛ اما باید توجه داشت که این امر مایه تطهیر انسان است.

انفاق حقیقی انسان را وارد وادی رحمت می‌کند

عضو مجلس خبرگان‌رهبری با بیان اینکه انفاق حقیقی انسان را وارد وادی رحمت می‌کند افزود: عبور از وادی شیطان به سمت وادی رحمت انسان به آرامش حقیقی می‌رساند.

وی ابراز داشت: حیات طیبه نیز در انتظار کسانی است که در راه خداوند انفاق می‌کنند و باید به این موضوع توجه داشت که تمام جلوه‌های دنیوی از جمله لهو، لعب، زینت، تفاخر و تکاثر از برنامه‌های شیطان برای برهه‌های مختلف زندگی انسان است.

آیت الله میرباقری تاکید کرد: انسان نباید گرفتار جلوه‌های دنیا شود و در دام شیطان بیفتد و حیاه الدنیا نقطه مقابل دارآلاخره است.

وی با بیان اینکه خداوند نیازی به اموال ما ندارد ابراز داشت: تمامی انسان‌ها به خداوند نیازمند هستند و دعوت پروردگار و انبیا الهی برای انجام انفاق در راه خدا در حقیقت باز نمودن مسیری برای سعادت او است.

عضو مجلس خبرگان‌رهبری بخل ورزیدن در انفاق را عملی نفسانی برشمرد و ابراز داشت: کسانی که برای انفاق در راه خداوند خساست به خرج می‌دهند در حقیقت به خودشان ظلم می‌کنند و باید به این امر توجه داشت که خداوند نیازی به دارایی‌های ما ندارد.

آیت الله میرباقری گفت: حضرت سیدالشهدا (ع) هر سال در ماه محرم تنزل و حضور جدید در عالم پیدا می‌کنند و انسان‌ها را دعوت می‌کنند و باید توجه داشت که این یک دعوت است و حضرت اصلاً نیازی به اموال و امکانات ما ندارد.

عضو مجلس خبرگان‌رهبری با بیان اینکه ایام محرم و عاشورا یک فرصت جدید برای حضور انسان در رکاب امام حسین (ع) است افزود: انسان باید از این فرصت طلایی استفاده کند و هر کسی دعوت حسین بن علی (ع) را اجابت نکند از قافله جا خواهند ماند و به خسران دنیا و آخرت دچار خواهد شد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcipwazyt1auw2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما