يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب : 105556
منبع : قم نیوز

برنامه‌های سوگواری حسینی ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه(س)

قم نيوز : حرم بانوی کرامت در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) آیین‌های عزاداری را ویژه دختران و بانوان برگزار می‌کند.
برنامه‌های سوگواری حسینی ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
برنامه‌های سوگواری حسینی ویژه بانوان در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش قم نیوز مریم شهبازی مسئول امور فرهنگی بانوان حرم بانوی کرامت(س) با اشاره به برنامه های عزاداری حسینی حرم مطهر ویژه دختران و بانوان  گفت: «محفل دختران بهشتی» با همکاری دختران نوجوان محله‌های قم دنبال می‌شود که در این مراسم، دختران نوجوان در برپایی خیمه‌های عزای امام حسین علیه السلام سهیم می‌شوند.

او افزود: این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین عادلی و روضه‌خوانی خشکدامن از مداحان اهل‌بیت (ع) از هشتم تا بیستم مردادماه ساعت ۱۸ در صحن حضرت صاحب الزمان (عج)، روبه روی کفشداری ۱۲، امور فرهنگی خواهران، سالن ولایت برگزار می‌شود.

شهبازی با اشاره به اجرای برنامه‌های هیئت کودکانه و همچنین پرده خوانی ویژه دختران ۷ الی ۱۱ سال در دهه اول محرم گفت: از دیگر برنامه‌های سوگواری بانوان می‌توان به آیین «بفرمایید روضه»، ویژه عموم بانوان و خادمان حرم مطهر همه روزه ساعت ۸ صبح، همراه با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی مذهبی و روضه خوانی در سالن ولایت اشاره کرد.

او همچنین به آیین سوگواری عمومی بانوان از اول تا ۱۳ محرم در رواق حضرت خدیجه سلام الله علی‌ها اشاره کرد و گفت: این آیین صبح‌ها ساعت ۱۱:۳۰ و عصر‌ها ساعت ۱۷:۳۰ با قرائت زیارت عاشورا، سخنرانی، مرثیه سرایی و بیان احکام همراه خواهد بود.

مسئول امور فرهنگی بانوان حرم مطهر با اشاره به برگزاری پویش کتابخوانی ویژه دختران و بانوان گفت: این برنامه با مشارکت سازمان هلال احمر در ماه‌های محرم و صفر از کتاب «خادم ارباب کیست؟»، نوشته سید علی اصغر علوی برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقه، از طریق سایت آستان مهر به آدرس https://astanehmehr.amfm.ir/khademeharbab/ ثبت نام کنند.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjiievmuqeyiz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما