يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 105559
منبع : قم نیوز

۳۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی قم در اثر سیل و بارش باران

قم نيوز : رئیس سازمان کشاورزی استان قم گفت: بر اثر باد،طوفان و بارش های اخیر مبلغ بیش از ۳۲ میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان خسارت وارد شده است.
۳۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی قم در اثر سیل و بارش باران
۳۲۰ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی قم در اثر سیل و بارش باران
به گزارش قم نیوز محمدرضا حاجی رضا با اشاره به اینکه میانگین بارندگی قم در این مدت به میزان ۳۱.۶ میلی متر ثبت شده است گفت: برآورد اولیه خسارت باد و طوفان و بارش رگباری موسوم به پدیده مونسون در سطح استان قم در مردادماه ۱۴۰۱ بیش از ۳۲۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی استان وارد شده است.

وی افزود: میزان خسارت وارد شده به بخش کشاورزی به تفکیک در تولیدات گیاهی  ۹۶۳۰۰ میلیون ریال، دام و طیور و آبزیان ۱۰۸۳۰ میلیون ریال و زیرساخت های کشاورزی (آب و خاک، ساختمان، تاسیسات، ادوات کشاورزی و ... ) ۲۲۰۰۵۰ میلیون ریال می باشد و همچنین بررسی های بیشتر همچنان ادامه دارد. 

حاجی رضا گفت: اقدامات انجام گرفته و در حال انجام در این مدت برگزاری جلسات مدیریت بحران در سازمان و هماهنگی با مدیریت بحران استانداری، اعزام کارشناس پهنه به مناطق آسیب دیده جهت احصا و برآورد اولیه خسارت، تامین اقلام مورد نیاز و مواد غذایی در مناطق عشایر، پیگیری تامین ماشین آلات جهت اقدامات اولیه بازسازی و بازتوانی، پیگیری اقدامات اولیه جهت تامین آب مزارع و جمع بندی و ارسال گزارشات اولیه خسارت به مدیریت بحران استانداری و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت متبوع می باشد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم در پایان افزود : در راستای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان بخش پیشنهاداتی از قبیل تامین اعتبارت هزینه ای جهت کمک به کشاورزان خسارت دیده ، تامین اعتبارات تملکی جهت بازسازی زیرساخت های خسارت دیده از جمله ادوات و کانال ها و لوله گذاری و بندها و....، امهال تسهیلات بانکی خسارت دیدگان به استناد بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم و پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به خسارت دیدگان با مدت بازپرداخت حداقل سه سال داده شده است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdccppqso2bqxp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما