پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۲۳
کد مطلب : 105626
منبع : قم نیوز

احداث ۱۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در قم نیاز است

قم نيوز : معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم گفت: برای رسیدن به استانداردهای حداقلی در این استان باید ۱۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ احداث شود.
احداث ۱۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در قم نیاز است
احداث ۱۲ پایگاه اورژانس ۱۱۵ در قم نیاز است
به گزارش قم نیوز جلیل گودرزی‌فر معاون فنی و عملیات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم افزود: بر اساس برنامه پنجم توسعه تاکنون هفت پایگاه شهری و پنج پایگاه جاده‌ای دیگر باید در این استان احداث شود.

وی اضافه کرد: طبق شاخص‌های تعریف شده، به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت، باید یک پایگاه شهری و به ازای هر ۴۰ کیلومتر نیز یک پایگاه جاده ای وجود داشته باشد.

وی در عین حال گفت: در حال حاضر شاخص پایگاه‌های شهری به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت است که با امکانات، منابع انسانی و اعتبارات موجود امکان رسیدن به این استاندارد میسر نیست.

گودرزی‌فر در ادامه اظهار داشت: پایگاه شکوهیه پایگاهی ۲ منظوره است که حوادث جاده‌ای و حوادث احتمالی در شرکت های مختلف را پوشش می دهد.

وی افزود: با توجه به تعداد کارخانه ها، شرکت ها و کارگرانی که در شهرک شکوهیه وجود دارد، در کنار پایگاه اورژانس ۱۱۵، باید زیرساخت هایی از جمله درمانگاه نیز فعال باشد تا در مواقع حوادث بتواند تا رسیدن آمبولانس خدمات درمانی به بیماران و مصدومین ارائه دهند.

وی تصریح کرد: سال گذشته ۴۷۰ هزار و ۲۵۰ تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ قم برقرار و منجر به انجام ۹۵ هزار و ۳۱۷ ماموریت شد که از این تعداد یک هزار و پنج ماموریت مربوط به پایگاه شکوهیه بود.

معاون مرکز اورژانس ۱۱۵ قم افزود: از این تعداد ۱۷۰ مورد مربوط به حوادث رانندگی و ۸۳۵ مورد نیز مربوط به حوادث ناشی از کار و بیماری‌های مختلف بوده‌است که در ۳۳۴ مورد مددجو به مراکز درمانی و در ۶۷۱ مورد نیز اقدامات درمان در محل صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت درمانگاه شهرک شکوهیه به صورت یک شیفت، افزود: قطعا پایگاه اورژانس ۱۱۵ شکوهیه جوابگوی نیازها نیست؛ اما اگر درمانگاه به صورت سه شیفت فعالیت داشته باشد،‌ نیازهای حوزه پیش بیمارستانی بهتر پاسخ داده خواهد شد.

در حال حاضر ۲۳ پایگاه شهری، ۱۹ پایگاه جاده ای، یک پایگاه هوایی، ۶۱ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه موتورلانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک فروند بالگرد و ۲۹۰ نیروی انسانی عملیاتی در استان قم فعال هستند.

انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdchimnz-23nv-d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما