پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب : 105637

ملت ایران با تکیه بر فرهنگ حسینی نظام طاغوت را به زیر کشید

قم نيوز : استاد حوزه و دانشگاه گفت: ملت ایران تنها ملتی هستند که در تاریخ معاصر با تکیه بر خداوند و فرهنگ حسینی نظام طاغوت و حکومتی را به زیر کشیدند که عقبه آن نظام سلطه بوده است.
ملت ایران با تکیه بر فرهنگ حسینی نظام طاغوت را به زیر کشید
ملت ایران با تکیه بر فرهنگ حسینی نظام طاغوت را به زیر کشید
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حمید رضا مهدوی ارفع در مراسم شب ششم محرم در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه ما تنها ملتی هستیم که در تاریخ معاصر بدون وابستگی به احدی فقط با اتکاء به خدا و فرهنگ امام حسین (ع) نظام طاغوت و حکومتی را به زیر کشیدیم که عقبه آن نظام سلطه بود، اظهار کرد: از پیروزی انقلاب اسلامی تا امروز در یک مسابقه نفس گیر با تمام دنیا مبارزه کردیم و سربلند بیرون آمدیم.

وی ادامه داد: اگر این دستاوردها، پیشرفت‌ها، نوآوری‌ها و افتخارآفرینی‌ها را برای خودمان و فرزندانمان روشن نکنیم به راه دشمن رفتیم چرا که راهبرد دشمن ایجاد فضایی منفی و تاریک از نظام است.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه امتی که زمانه و ظرفیت‌ها، استعدادها و توانایی‌هایش را نمی‌شناسد به راحتی در اوج قدرت زمین می‌خورد، گفت: سید رضی نمونه شیعه واقعی بود که ظرفیت خودش و زمانه‌اش را به خوبی شناخت و هنر خود را در بهترین شکل به کار گرفت.

مهدوی ارفع افزود: در زمان سید رضی در فضای سیاسی جامعه گشایشی ایجاد شد و خدا به ایشان توفیق داد نهج البلاغه ای نوشت که کتابی کاملاً حکومتی است و امروز دنیا مبهوت ابعاد سیاسی، اجتماعی و حکومتی این کتاب ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه اکثریت جوانان امروز بازیگران و فوتبالیست‌های آن طرف دنیا را بیشتر از امامشان می‌شناسند و برخی‌ها حتی اسم نهج البلاغه را هم نشنیده‌اند، گفت: پیش از انقلاب و در سال ۵۲ آیت الله خامنه ای دوره نهج البلاغه خوانی تشکیل می‌دهند و می‌گویند اگر مردم فقط با ظاهر نهج البلاغه آشنا می‌شدند الان وضعیت ما این نبود.

مسئول نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی ادامه داد: ایشان سال ۵۹ پس از انقلاب در یک سخنرانی عنوان می‌کنند که نهج البلاغه کتاب تدوین شده انقلاب اسلامی است که می‌توان آن را آئین نامه انقلاب دانست؛ چرا که امروز شرایط مشابه زمان حکومت امیرالمومنین (ع) و روزگار، روزگار نهج البلاغه است.
مهدوی ارفع با تاکید بر اینکه ۳۰ سال بعد ایشان که رهبر انقلاب هستند عنوان می‌کنند که جلسات نهج البلاغه خوانی داشته باشید؛ ولی باز هم توجهی به این کتاب شریف نمی‌شود، تصریح کرد: قدر این کتاب شناخته نشده و باید وقت بگذارید و کم کم نهج البلاغه را بخوانید، از ترجمه فارسی آن شروع کنید و هر جا را متوجه نشدید علامت بگذارید و رد شوید. ما در نهضت نهج البلاغه خوانی کمک می‌کنیم تا بتوانید به خوبی این کتاب را بخوانید و معانی آن را درک کنید.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcjtievauqeymz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما