کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ظرفیت بالای شهرستان کهک قم در بوم‌گردی

قم نیوز , 14 مرداد 1401 ساعت 20:22

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از بوم‌گردی و خانه مسافر به‌عنوان حوزه‌های سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی بالای شهرستان کهک نام برد و گفت: در بازه زمانی کوتاهی این کار شدنی است و موجب ایجاد اشتغال و چرخه اقتصادی و منابع پایدار برای شهروندان و شهرداری کهک خواهد شد.


به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی در بازدید از آیین‌های مذهبی محرم در تکایا و حسینیه‌های  کهک،از ظرفیت تاریخی مذهبی این شهرستان به‌عنوان پشتوانه گردشگری زائر در قم یادکرد. 

وی در بازدید از خانه تاریخی ملاصدرا، میرزای قمی و حسینیه چاله حمام ، از تلاش و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی کهک به‌منظور حفظ ابنیه تاریخی و توسعه گردشگری مذهبی این شهر قدردانی کرد.

وی از شهرستان کهک به‌عنوان پشتوانه گردشگری زائر در استان یادکرد و افزود: قم، دروازه ورود شیعیان به کشورمان است و کهک می‌تواند ماندگاری زائر و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را تقویت کند.

مقیمی با تاکید بر ظرفیت‌های تاریخی، علمی و مذهبی کهک و استقبال تورهای طبیعت‌گردی و میراث تاریخی مذهبی در این شهرستان، تصریح کرد: نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتی با ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت داریم که خانه باغ‌های کهک، فرصتی طلایی در این حوزه است.

شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده‌است؛ شهر کهک نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است.


انتهای پیام / 106


کد مطلب: 105655

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/105655/ظرفیت-بالای-شهرستان-کهک-قم-بوم-گردی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir