جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۲۲
کد مطلب : 105655
منبع : قم نیوز

ظرفیت بالای شهرستان کهک قم در بوم‌گردی

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم از بوم‌گردی و خانه مسافر به‌عنوان حوزه‌های سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی بالای شهرستان کهک نام برد و گفت: در بازه زمانی کوتاهی این کار شدنی است و موجب ایجاد اشتغال و چرخه اقتصادی و منابع پایدار برای شهروندان و شهرداری کهک خواهد شد.
ظرفیت بالای شهرستان کهک قم در بوم‌گردی
ظرفیت بالای شهرستان کهک قم در بوم‌گردی
به گزارش قم نیوز ابوالقاسم مقیمی در بازدید از آیین‌های مذهبی محرم در تکایا و حسینیه‌های  کهک،از ظرفیت تاریخی مذهبی این شهرستان به‌عنوان پشتوانه گردشگری زائر در قم یادکرد. 

وی در بازدید از خانه تاریخی ملاصدرا، میرزای قمی و حسینیه چاله حمام ، از تلاش و مشارکت شهرداری و شورای اسلامی کهک به‌منظور حفظ ابنیه تاریخی و توسعه گردشگری مذهبی این شهر قدردانی کرد.

وی از شهرستان کهک به‌عنوان پشتوانه گردشگری زائر در استان یادکرد و افزود: قم، دروازه ورود شیعیان به کشورمان است و کهک می‌تواند ماندگاری زائر و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را تقویت کند.

مقیمی با تاکید بر ظرفیت‌های تاریخی، علمی و مذهبی کهک و استقبال تورهای طبیعت‌گردی و میراث تاریخی مذهبی در این شهرستان، تصریح کرد: نیاز به سرمایه‌گذاری در حوزه اقامتی با ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت داریم که خانه باغ‌های کهک، فرصتی طلایی در این حوزه است.

شهرستان کهک از ۲ بخش مرکزی و فردو تشکیل شده‌است؛ شهر کهک نیز در جنوب استان قم قرار دارد و فاصله آن تا شهر قم حدود ۳۰ کیلومتر است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcjiieviuqeymz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما