شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : 105657
منبع : قم نیوز

۱۳۶ کارت بازرگانی امسال برای فعالان اقتصادی قم صادر شد

قم نيوز : رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه، ۷۱ کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۶۵ کارت بازرگانی در بخش تجاری برای فعالان اقتصادی استان صادر شده‌است.
۱۳۶ کارت بازرگانی امسال برای فعالان اقتصادی قم صادر شد
۱۳۶ کارت بازرگانی امسال برای فعالان اقتصادی قم صادر شد
به گزارش قم نیوز اکبر ابدالی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم بیان داشت: در مجموع تعداد ۷۷۳ فقره کارت بازرگانی در استان قم فعال می‌باشد که از این میان ۴۹۷ فقره کارت بازرگانی در بخش تولیدی و ۲۷۶ فقره کارت بازرگانی در بخش تجاری است.

وی با اشاره به این که فعالیت‌های تجاری در قم روند رو به رشدی دارد، افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سوی گمرکات استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان تیرماه صادرات قم از نظر ارزش به ۱۱۴ میلیون و ۷۸ هزار و ۳۳۹ دلار رسید که نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل ۱۰۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که کالاهای صادراتی استان از تنوع قابل توجهی برخوردار است و از محصولات صنعتی تا مواد غذایی را شامل می‌شود، ادامه داد: کشورهایی همچون عراق، افغانستان،‌ امارات، آذربایجان و روسیه از جمله مهمترین کشورهای هدف صادراتی کالاهای تولید شده در استان قم به شمار می‌آیند.

ابدالی گفت: بر مبنای آمار ارائه شده میزان واردات استان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه از نظر ارزشی ۸۸ میلیون دلار و از لحاظ وزنی ۱۷ هزار تُن بوده‌است که عمده آن را کالاهای اساسی و تجهیزات مورد نیاز واحدهای صنعتی تشکیل می‌دهد، به این معنا که در بیشتر موارد صادرات استان نیز در راستای تقویت بخش تولید است.

وی بیان داشت: به‌منظور رصد دقیق وضعیت فعالیت‌های تجاری در استان، جلسه‌های پایش تجارت بازرگانی به صورت منظم در سازمان صنعت، معدن و تجارت قم برگزار و تصمیم‌های لازم برای تسهیل امور در این بخش و فعال‌سازی هرچه بیشتر ظرفیت‌های اقتصادی استان در حوزه مبادلات بین‌المللی، گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: از دیگر اقدام‌های انجام شده قابل توجه در راستای توسعه فعالیت‌های تجاری در قم، تشکیل نشست‌های تجاری با مسئولان سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف جهان و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی به‌منظور معرفی کالاهای صادراتی ساخت استان به فعالان اقتصادی است.


انتهای پیام / 106
https://qomnews.ir/vdcbssb8zrhbg0p.uiur.html
نام شما
آدرس ايميل شما